Keresés
Close this search box.

„A termékeink kulcsa, hogy folyamatosan a legmagasabb minőségre törekszünk” – Interjú Gere Andreával, az Andrea Gere Skin Care alapítójával

Becsült olvasási idő: 6 perc
Gere Andreával, az Andrea Gere Skin Care megálmodójával Fejes Réka beszélgetett a márka megalakulásáról.

hirdetés

Hisz az odaadással és szakértelemmel gondozott szőlő erejében, hisz a kompromisszumok nélküli minőségben és hisz abban, hogy a valódi szépség a lényünkből fakad. Gere Andreát a szőlőbirtokon töltött gyerekkor, az elhivatott szülői példa és az értékteremtés iránti, nyughatatlan vágy ösztönözte arra, hogy a legtöbbet hozza ki a családi vállalkozásból és megalapítsa az Andrea Gere Skin Care márkát, amely a villányi dűlők szőlőmagba oltott, gazdag hatóanyagait fordítja a nők javára.

Nem titok, hogy borász családban nevelkedtél. Milyen volt a gyerekkorod?

Valójában a szőlősorok között nőttem fel. A szüleimnek még nem a borászat volt a főfoglalkozása, amikor gyerek voltam. Munka után mentek ki a szőlőbe, és mivel a nagyszüleim is velük dolgoztak, nem lett volna, aki vigyázzon ránk, gyerekekre, ha nem vagyunk velük. Számomra egy szép élmény maradt, hogy ott játszottunk az unokatestvéreimmel. Aztán a 90-es évek elegétől, amikor már csak a szőlő és a bor volt, és mi is nagyobbak lettünk a testvéremmel, egyre jobban belefolytunk a munkákba. Borkóstolóknál töltögettünk, reggelit adtunk a vendégeknek a panzióban vagy éppen felcímkéztük a palackokat a garázsban. Persze volt, hogy inkább a barátaimmal lettem volna, de alapvetően mindig szerettem ezt a létet.

Végül mégsem borászként, hanem közgazdászként végeztél.

Eleinte tartottam tőle, hogy milyen lenne a szüleimmel együtt dolgozni, hiszen egy munkakapcsolat sosem konfliktusmentes. Nem akartam, hogy a közös munka megrontsa a velük való kapcsolatot.Ezért választottam a közgazdász szakmát. Úgy gondoltam, ez otthon is hasznos lehet, ha végül mégis úgy döntök, hogy hazamegyek.

Mi billent át benned, amikor hazatértél?

Budapesten jártam főiskolára, utána ott is dolgoztam a szakmában egy-másfél évig, de apáéknak ezalatt is folyamatosan szükségük volt a segítségemre. Szöveget írtam a hátcímkékre, lefordítottam ezt vagy azt, prospektust készítettem – mindig volt valami teendő. Nekik annyira nem feküdt a marketing, én pedig azt éreztem, hogy ez lehetne az a terület, ahol szabad kezet kaphatok. Meg persze az is ösztönző volt, hogy amikor Budapesten tanultam, apa folyamatosan magával vitt a borkóstolókra, borvacsorákra, találkozhattam azzal a közönséggel, aki a borokat itta, megfordulhattam azokban a közegekben, ahová a borok kerültek. Vidéki gyerekként elvarázsolt a borászok nimbusza.

Remind

Nemcsak szabad kezet kaptál, de a saját utadat is megtaláltad a családi vállalkozáson belül, amikor megalapítottad az Andrea Gere Skin Care-t. Honnan jött a kozmetikai márka ötlete?

Régóta foglalkoztunk azzal, hogy mit tudnánk kezdeni a szőlőmaggal, hiszen tisztában voltunk vele, hogy nagyon magas az antioxidáns tartalma, jó hatással van az egészségre. Volt egy cég, ami szőlőmagolajat készített nekünk, a magból megmaradt száraz anyagot pedig szőlőmagőrleménnyé őrölte, de valahogy sosem voltunk megelégedve az eredménnyel. Elkezdtünk magunk dolgozni azon, hogy még finomabb port őrülhessünk, és hogy a magon belül is tudjunk szelektálni, hogy a külső burkát eltávolítva tényleg csak a legértékesebb részét használjuk fel. Mérnökökkel egyeztettünk, aztán elkészült a saját szőlőmagüzemünk, ahol a mai napig magunk őrüljük a szárazanyagot és préseljük az olajat.

Mihez kezdtetek az olajjal?

Amikor 2008-ban megnyílt a szállodánk, nem volt kérdés, hogy a bor és a szőlő domináljon benne, ahogy az sem, hogy a spa- és wellness részlegünkön szőlőmag alapú termékekkel dolgozzunk a test- és arckezeléseknél. Miközben körbenéztem a világpiacon, hogy ehhez milyen termékeket lehetne behozni, elkezdtük a saját szőlőmagolajunkkal kísérletezni. Ez annyira bejött a vendégeknek, hogy folyton azt kérdezték, vihetnének-e haza belőle, mert nagyon szép lett tőle a bőrük. Viszont ilyen formában nem adhattuk oda nekik.

Ez indította el a gondolatot, hogy mi lenne, ha komolyabban foglalkoznánk ezzel. Körbenéztünk a férjemmel, hogy mit lehetne megvalósítani Magyarországon fejlesztés és gyártás tekintetében. Szakemberekkel egyeztettünk, gyártókat kerestünk fel. Gyártó még csak lett volna, de úgy éreztem, hogy a fejlesztésben nincs meg az a tudás, amire én vágytam. Léteznek Magyarországon nagyon jó fejlesztőcégek, azok viszont a saját márkájukkal foglalkoznak, és nem fejlesztenek másnak. Így elkezdtünk messzebbre merészkedni, és végül Svájcban kötöttünk ki, ahol ennek nagy múltja van. Meg is találtuk azt a céget, amivel nagyon együtt rezegtünk. 

És így született meg az Andrea Gere Skin Care.

Először nem is szerettem volna, hogy Andrea Gere Skin Care-nek nevezzük, de az arculattervezők ragaszkodtak hozzá. Mégsem írhatták rá, hogy Attila Gere Skin Care. A Gere logót sem tehették rá, mert akkor az emberek összemosnák a borral.

Milyen termékeket álmodtatok meg?

Egy öttagú termékcsaládot álmodtunk meg. Nem szerettem volna egy nagyon széles palettát, mert nem vagyunk kozmetikai ipari cég, nem is ez a fő profilunk. Ahhoz viszont, hogy lefedjünk a napi rutint, szükség van öt termékre. Próbáltam olyan kozmetikumokra fókuszálni, amikbe tényleg tudunk hatóanyagot tenni. A peeling az egyik. Régebben hajlamos voltam elhanyagolni, sajnáltam rá az időt, de be kellett látnom, hogy mindennek ez az alapja. Ha nem radírozzuk le az elhalt hámréteget a bőrünk felszínéről, akkor hiába kenegetjük magunkra a szuper krémeket, sokkal kisebb lesz a hatóanyagok felszívódása. Ide egyértelműen be tudtuk illeszteni a szőlőmagőrleményt, hiszen az végzi a hámlasztást. Emellett készült egy éjszakai krémmaszk. Ebben az esetben is az egyszerűségre törekedtem: az ember felkeni este, fennhagyja éjszakára, és másnap reggelre szépe felfrissül tőle a bőre. Két arckrémet készítettünk. Az egyik egy lágy hidratáló krém, amit szélesebb korosztály tud használni, a másik pedig egy gazdagabb anti-aging krém. Én a téli időszakban az anti-aginget szoktam használni nappali krémként, és a korosztályomban is ezt szoktam ajánlani. A termékcsalád ötödik eleme pedig egy finom, lágy szérum. Ezt a krém alá javasoljuk. Ezzel az öt termékkel az is szépen le tud fedni egy napi rutint, aki nem szeret vagy éppen nem tud órákig a tükör előtt ácsorogni.

Ahogyan említetted, a szőlő a magas antioxidáns tartalma miatt jó hatással van az egészségünkre. Hogyan hat a termékek alapanyaga, a kékszőlőmag olaj a bőrünkre?

Rengetegféleképpen! Ez egy antioxidánsokban és omega-6 zsírsavakban – például linolsavban – gazdag hatóanyag, ami E-vitamint, és egy OPC (Oligomeric Proanthocyanidin Complex) vegyületet is tartalmaz. Ezutóbbi igen erős antioxidáns és gyulladásgátló hatásáról ismert, megakadályozza a sejtek, szövetek károsodását. Antocyaninok, polifenolok és rezveratrol található benne, ami a szabadgyökök semlegesítése által csökkenti az öregedés jeleit. Könnyen felszívódik, és serkenti a kötőszövetek kollagén tartalmának megújulását, ezért hatásos a ráncok ellen. A termékekben abszolút a szőlőalapú összetevők dominálnak, de amikor leültem a svájci fejlesztőkkel beszélgetni, elmondtam nekik, hogy szeretném, ha a nők valóban éreznék ezeknek hatását, ezért egészítsük ki más hatóanyagokkal is. Készíttettünk velük egy humán tesztet, mert szerettük volna tudni, hogy a nők azt érzi-e a használat után, amit a hatóanyagok feltételeznek, és nagyon pozitívak voltak a visszacsatolások, sokkal pozitívabbak, mint ezeknél a teszteknél általában.

A szőlőmagból nyert alapanyagaitok organikus összetevők. Szempont volt a fejlesztés során, hogy természetes alapanyagokkal dolgozzatok?

A termékeink 98%-ban természetes alapanyagokra épülnek, de nem mindegyik hatóanyag organikus, ezért nincs organikus minősítésünk. A svájciaknak is elmondtam, hogy törekedjünk a természetességre, de annál sokkal fontosabb, hogy a termékek hatásosak legyenek. A borban is ezt vallom. A miénk egy organikus minősítésű birtok. Azt azonban fontosnak tartom leszögezni, hogy nem egyenlő a minőséggel az, ha önmagában organikus valami. Ha a kezembe veszek egy terméket, szeretem érezni, hogy működik. Engem elsősorban az érdekel, hogy egy termék jó-e, és csak aztán, hogy különben organikus-e. Ezzel együtt abszolút egy fenntartható világban hiszek, fenntarthatóságra törekszünk a birtokon is: a szőlő minden részét felhasználjuk, venyigével fűtünk a birtokon, szállodában.

Remind

Hogy látod, mennyire vannak ezzel tisztában a vásárlóitok?

Azt hiszem, bennünket nem a természetesség igénye miatt, sokkal inkább azért keresnek, mert tetszik nekik, hogy tudják, honnan jön az alapanyag. Tudják, hogy Villányban van a szőlő, hogy onnan jön az őrlemény, az olaj, ami a termékekben van. Ez arra mutat, hogy az embereknek a borokon keresztül is van kapcsolódásuk a márkához. Az elmúlt évtizedekben édesapámék sokat tettek azért, hogy nevet szerezzenek a borainknak. A mi termékeink kulcsa, hogy folyamatosan a legmagasabb minőségre törekszünk. Természetesen van már szőlőmagolaj alapú kozmetikum a piacon, de nem mindegy, hogy az a termék milyen minőségű. Milyen az olaj? Milyen a szőlő? Milyen tőketerhelésű szőlőből préselték? Tíz kiló volt azon a szőlőtőkén, vagy csak öt-hat fürt, amiben sokkal több hatóanyag koncentrálódik, ezáltal sokkal több antioxidánst tartalmaz. Mivel mi jó borokat szeretnénk készíteni, ezért ebben a szellemiségben termesztjük a szőlőt, így a magja is jó minőségű lesz.

Számodra nemcsak a termékek minősége, fontos, hanem az üzenet is, amit közvetítenek miszerint a szépség belülről fakad. Mi az, amit a belső szépség számodra jelent?

A szépségre mindig egy komplex dologként tekintettem. Nem minden a külső, foglalkoznunk kell azzal is, hogy a belső világunk rendben legyen, hiszen mindig kiül az arcunkra, hogy mi az, ami a lelkünkben zajlik. Ha odabent rendben tartjuk a dolgokat, az kifelé is tükröződni fog. Erre lehet rásegíteni kozmetikumokkal, amik hatással vannak a bőrünkre és jóleső folyamatokat indítanak el bennünket – nem véletlenül találták ki a wellness fogalmát sem.

Fotók: Gere Andrea Skin Care

Ha tetszett a cikk, ez is tetszeni fog: kattints, és olvasd el alapozó kisokosunkat!

A fenti írás támogatott tartalom.

Tetszett, inspirált? Oszd meg másokkal is!

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn