Modern reneszánsz – Beszélgetés Marco Veronese digitális művésszel, fotográfussal, festővel, szobrásszal, előadóval, íróval és költővel

Becsült olvasási idő: 2 perc
Amikor azt a feladatot kaptam, hogy leüljek beszélgetni az olasz művésszel, még nem tudtam, hogyan fogjam meg a dolgot, ugyanis Veronese pontosan olyan sokszínű, mint amilyen számtalan színárnyalatban csillan a művészi palettája. Aztán megnézegettem a munkáit, és eldöntöttem, hogy ő egy nagyon érdekes ember lesz. És tényleg az. Szajki-Vörös Adél interjúja.
marco_veronese

hirdetés

Az Instagram oldaladról elérhető egy izgalmas applikáció, amely a jelenleg számodra legérdekesebb művészi témát, a mesterséges intelligencia lehetőségeit kezdi kiaknázni. Kérlek, mesélj róla!

A reneszánsz inspirálta. Az alkotásokon ábrázolt nők valóban megszólalnak: beszélgetnek a befogadóval. Az applikációt úgy tudod használni, hogy a mobilodat a kép felé tartod, ami elkezd hozzád beszélni. Ez egy technológiai alapokon nyugvó munka, ugyanakkor erősen filozófiai is: szerelemről, életről, halálról, kapcsolatokról beszélnek a képek nekünk. Bárki kipróbálhatja, ingyenes az applikáció. Számomra borzasztóan izgalmas kísérlet a technológiát bevonva kommunikálni a közönséggel a műalkotásaimon keresztül.

Te magad is reneszánsz művésznek tartod magad? Sok területen tevékenykedsz.

Abszolút! És jómagam is szimbólumokkal dolgozom, vagy említhetjük a szimbólumok mellett akár a numerológiát is.

Fontos számodra a bolygónk védelme is.

Több alkotásom is erre hívja fel a figyelmet. Például arra, hogy mi, emberek fizetjük meg az árát annak, hogy elszúrjuk a dolgot, nem vigyázunk eléggé a bolygóra. Szó szerint mi fogjuk kifizetni a számlát. The Bill, azaz A számla című művem erre vonatkozik. Ahhoz azonban, hogy elérjünk valamit, ki kell kerülnünk a komfortzónánkból.

Ami kényelmetlen.

Igen, sokszor maga a komfortzóna is csapda. Valójában nem mindig tudjuk róla, de olyan tud lenni a számunkra, mint egy ketrec. Rajtunk múlik, hogy kinyitjuk-e az ajtaját. Az én komfortzónám ajtaja például mindig nyitva áll.

Egy ideje Magyarországon élsz. Mi a helyzet Olaszországgal? Az is gyönyörű hely.

Igen, de én szeretek megmerítkezni időről időre más országok hangulatában, kultúrájában. Olaszországban a természetközeli helyek csodálatosak, a városok azonban számomra nagyon zajosak és túltelítettek. Ha autóba ülsz, megérted, hogy milyen tömeg van. A pandémia alatt Olaszországban nagy változások történtek, akkor nagyon nehéz volt ott élni, és ennek a nyomait máig érezni. Természetesen bizonyos részek, például Toszkána vagy Dél-Olaszország megőrizték az értékeiket.

Hogy látod, milyen irányba halad a művészet jelenleg?

A mesterséges intelligencia egyre nagyobb hatással lesz az életünkre, és ebből a művészet sem maradhat ki. Ami nem baj. Teljesen meg fogja változtatni az életünket.

Mi foglalkoztat ebben a pillanatban a legjobban?

Most az energia foglalkoztat nagyon. Közted és köztem nincs üres tér. Mindannyian energiából állunk. Minden tele van energiával, mint tudjuk, energia hozta létre a világunkat is, és ez az energia az, ami mindent és mindenkit összeköt. Ha megértjük azt, hogy mindannyian kapcsolódunk egymáshoz és az univerzumhoz, talán sokkal tiszteletteljesebben állnánk egymáshoz és a körülöttünk lévő világhoz is.

A teljes interjút megtalálod a Remind Bookazine hatodik lapszámában. Kattints, és rendeld meg most!

Fotó: Máté Balázs

Ha tetszett a cikk, ez is tetszeni fog: kattints, és olvasd el Eke Angélával készült interjúnkat alvószínházi előadásáról!

Tetszett, inspirált? Oszd meg másokkal is!

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn