Keresés
Close this search box.

Női vezetők a társadalmi felelősségvállalásért – Bemutatkoznak a Női Vezetők a Társadalomért: Együtt. Működünk! Társadalmi hasznosság kategória szereplői a Provident Pénzügyi Zrt. támogatásával

Becsült olvasási idő: 7 perc
A Menedzserszövetség „Női Vezetők a Társadalomért: Együtt. Működünk!” című kampányának a Provident Pénzügyi Zrt. támogatásával létrejött Társadalmi hasznosság kategóriájában olyan támogató női vezetők mutatkoznak be, akik vezetőként és magánszemélyként is aktívan kiveszik a részüket a társadalmi felelősségvállalásból. A kampány főtámogatója a Zenon Clinic.
tarsadalmi_hasznossag

hirdetés

Balról jobbra: Pataki-Nagy Éva, dr. Fábián Ágnes, Pálfalvi Márta, dr. Matkó Anett, Gál Judit, Balázs Ildikó

A jó vezető nemcsak a gazdasági szempontokat veszi figyelembe a cég működtetésében, az emberi, társadalmi tényezők ugyanolyan fontosak számára. Ha lehetősége van visszaad a társadalomnak, jó ügyeket támogat, empátiával közelít társai felé és ezzel példát mutat másoknak. A társadalmi hasznosság elve megtalálható döntéseiben.

A kommunikáció mindenütt jelen van a 21. századi ember életében, észrevétlenül befolyásolja gondolatait, tetteit. A közösségek vezetőinek nagy a felelősségünk abban, hogyan használják ezt az eszközt. Felelős kommunikációval bizalmat lehet kiépíteni a munkatársak között, megelőzhetőek vagy orvosolhatóak a konfliktusok, ami hosszú távon a fejlődést szolgálja.

A Menedzserszövetség 2021 óta minden évben elkötelezett azon vállalása mellett, hogy a nőnapra időzített kampányában bemutassa női vezető tagjait, és felhívja a figyelmet példaértékű munkájukra. Megújult koncepcióval és címmel: „Női Vezetők a Társadalomért: Együtt. Működünk!” nyolc kiemelt, társadalmat érintő téma mellé állt a szervezet 40 női vezető tagja, akik idén egy-egy számukra fontos ügyet támogatnak szerepvállalásukkal. A főszereplők ezúttal is olyan példaképek, akik szakmájukban elért sikereik által pozitív, követendő utat mutatnak. Az idei kampány különlegessége, hogy mindegyik témához egy-egy releváns alapítvány női munkatársa vagy vezetője is csatlakozott, akik számára a Menedzserszövetség a láthatóság mellett ösztöndíjas részvételi lehetőséget biztosít nagysikerű Mentor Programjában.

A „Női Vezetők a Társadalomért: Együtt. Működünk!” kampány szereplői most megosztják véleményformáló üzeneteiket, melyekkel a Menedzserszövetség fel szeretné hívni a figyelmet küldetésére, miszerint a társadalmat érintő kérdésekben közösen többet tehetünk, összefogással a célokat könnyebben elérhetjük. 

Pálfalvi Márta, a Provident Pénzügyi Zrt. vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója

„A nagy elérések helyett érdemes az egyénre koncentrálni és következetesen végigvinni azokat az intézkedéseket, amelyek javítanak a helyzetén. Aki egy embert megment, a világot menti meg.”

Vezetőként mit gondolsz, mire kell különösen nagy hangsúlyt fektetni a társadalmi felelősségvállalás tekintetében?

A személyes elköteleződés a kulcsa a sikernek. Csak úgy érdemes társadalmi, közösségi programokba belevágni, ha személy szerint is fontosnak érezzük, és hajlandók vagyunk magunkból is adni, nemcsak a vállalat erőforrásából. A kollégák megérzik, ha egy társadalmi felelősségvállalás projekt csak kirakat, és nem áll mellette teljes szívvel a vezető. A siker fontos összetevője a bevonás, hogy a dolgozók aktív részesei legyenek a közösségi programnak. Jelenleg a Provident stratégiai jelentőségű programja a Láthatatlanok projekt, amelynek keretében azon fél millió magyar felnőttnek segítünk, akik a szabályozott pénzügyek világából kiszorulnak. Nehéz helyzetüknek számos különböző oka lehet, ezért a program egyik célja az okok feltárása. Partnerünkkel, az Ökumenikus Segélyszerezettel hosszútávú segítő programot indítottunk, hogy ügyfeleik pénzügyi tudatosságát javítsuk.

Milyen tapasztalattal gazdagodtál a társadalomban vállalt felelősséged hatására?

Sosem gondoltam volna például, hogy olyan helyzetbe kerülök, hogy komlótermesztési szakemberré kell válnom egy társadalmi felelősségvállalási program kapcsán. De korábbi pozíciómban azt a célt tűztük ki, hogy nehéz helyzetben levő családok megélhetését támogatjuk azzal, hogy megtanítjuk őket komlót termelni, és biztosítjuk az induláshoz szükséges feltételeket. Ma már kézműves sör készül a kastélyosdombói komlóból, melynek születésénél bábáskodtam. Sok évtizedes tapasztalattal a hátam mögött az vallom, hogy csakis hosszútávú segítségnyújtásban érdemes gondolkodni, mert különben könnyen a fejlődés gátjává válhat jószándékú segítségünk.

Pataki-Nagy Évi, a Menedzserszövetség korábbi értékesítési és partnerkapcsolati vezetője

„Szövetségünk egyik küldetése, hogy az élhetőbb jövőért a különböző generációkat összefogva váljunk reformerekké.”

Hogy találkoztál a Menedzserszövetséggel? 

2020-ban a Covid idején kerültem vissza az üzleti közösség körforgásába két és fél év kihagyás után. Az ügyvezetővel, Buday Kollárik Tímeával több mint egy évtizede volt szerencsém találkozni és követni munkásságát, így nagyon örültem a lehetőségnek, hogy jelentkezhettem hozzá mentoráltnak a Menedzserszövetség által meghirdetett Mentor Programba. A „nagy visszatérésben” óriási szerepe volt a Menedzserszövetségnek és Tímea iránymutatásának egyaránt. 

Milyen vállalati vagy egyéni, társadalmi felelősségvállalással járó kezdeményezésben vettél részt eddig?

20 éves korom óta aktívan részt veszek társadalmi célú megmozdulásokban, legyen szó önkénteskedésről, adománygyűjtésről, baba-mama közösségépítésről, fenntarthatósági témát érintő aktivitásokról. Mindig szívügyem volt, hogy a tevékenységemmel valamilyen jó célt is szolgáljak. A Menedzserszövetség számos kampányában jelen van a Társadalmi hasznosság témája. Beszéljünk akár a szövetség Mentorprogramjáról, melyben a tudásmegosztáson van a hangsúly; a faültetési programunkról, amelyben a zöld jövő a hívószó vagy a női kampányunk részeként megszervezett Charity Fashion Market jótékonysági ruhavásárról, amelyen a kampányban résztvevő hölgyek és a Szövetség tagjai ajánlottak fel exkluzív „pre-loved” ruhadarabokat azzal a céllal, hogy az UNICEF Magyarország javára gyűjtsünk.  

Szerinted milyen kezdeményezések segíthetik a társadalmi tudatosságot?

Sok alulról építkező kezdeményezés van, ami maximálisan képviseli azokat a társadalmi célokat, amelyek jelenleg foglalkoztatják az embereket. Nekem például a fenntarthatóság a szívügyem. Mivel van egy hétéves kisfiam, akinek szeretnék élhető jövőt biztosítani, a szülői példamutatás és tenni akarás ennek záloga lehet. Évekig szaporítottam az egy-egy eseményre történő ruhavásárlók táborát, mígnem 2023-ban a tettek mezejére léptem és megalapítottam saját alkalmi-gálaruha kölcsönzőmet a Sikkmeup!-ot, amelynek célja, hogy a már megvásárolt és gyártása során ökológiai lábnyommal rendelkező ruhákat újra körforgásban tartsuk. A közösségi gardrób ruhapool itthoni úttörőjeként hitvallásom, hogy mindenkihez jusson el a ruhabérlés valós lehetősége, amely nem csupán pénztárcánkat kíméli meg, hanem általa aktívan tudunk tenni a fenntarthatóságért egy jobb jövő reményében, a gyerekeinkért. 

Balázs Ildikó, az Auchan Magyarország Kft. vállalati kapcsolatok igazgatója

„Fontos számomra a hasznosság tudata, a valahová tartozás érzése, a támogatásnyújtásából fakadó öröm. Ezek az értékek, melyek eredményekhez segítenek a munkámban is.”

Mi inspirál arra, hogy a munkádon kívül is kiállj fontos ügyekért? Mi jelenleg a legfontosabb vállalásod?

Nagyon nyitott személyiség vagyok, és érzem a belső tartalékaimat, amelyek mozgósításával tudok olyan témák mellé állni, amelyekben eredményesnek érzem magam. Ilyen például a mentorálás a fiatal és különösen a női vezetők körében, innovatív és pilot megoldások felkutatása, kiskereskedelem reputációjának növelése. Felelős vezetőként fontos, hogy a gazdasági eredményesség együtt járjon a társadalmi hasznossággal. Erre magam is későn ébredtem rá, de most különösen figyelek erre. 

Vezetőként mit tartasz szem előtt a társadalmi tudatosságot tekintve?

Az altruista magatartás és munka igen fontos szerepet játszik az életemben és a státuszteremtésben. Maga a hasznosság tudata, a valahová tartozás érzése, az értelmes munkából fakadó öröm és szakmai önbizalom számos alkalommal segít eredményekhez a munkámban. Vezetőként feladatunk a példamutatás is,  ha ezzel a magatartással másokat is érzékenyíteni tudunk és cselekvésre sarkallunk, már elégedetté tesz. 

Hogyan jelenik meg az életedben a társadalmi felelősségvállalás?

Számos szervezetben, közösségben vagyok tag több szinten (elnökségi, választmányi, etikai, bizottsági). Prioritás, hogy az adott szervezet missziójával tudjak azonosulni és egy win-win helyzet legyen a közösen eltöltött idő.

dr. Fábián Ágnes, a Henkel Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója

„Az emberek iránti felelősség nem vezetői, hanem emberi feladat, sőt küldetés. Figyelő, értő szeretettel mindenki gazdagabb lesz.”

Milyen elvek mentén alakítod a Henkel vállalati polgárságát?  

Ügyvezető igazgatóként számomra a legfontosabb értékek a befogadás, az elfogadás, a támogatás és közösség összetartása.

Milyen vállalati kezdeményezésekben vettél részt a Társadalmi hasznosság témakörében?

A Henkelnél huszonöt éve már itthon is működtetjük a Tegyünk együtt a holnapért! (Make an Impact for Tomorrow) vállalati önkéntes programot, melynek keretében bármely Henkel munkatárs előállhat egy-egy olyan társadalmilag fontos üggyel, amit a cég segítségével és a saját aktív munkájával szeretne támogatni. Számtalan sikeres projekten vagyunk túl kezdve az idősek támogatásától, egészen óvoda épületek felújításáig. Ezenkívül személyes nagykövetként a beteg gyermekek kívánságát teljesítő Csodalámpa Alapítványt kapcsolhattam össze a vállalati támogatással. 

Magánemberként mely társadalmi ügyek fontosak a számodra és miért?  

Mindenekelőtt szerintem nagyon fontos, hogy olyan ügyet támogassunk, aminek jelentős társadalmi- és hosszútávú hatása van. Rengeteg kezdeményezés mellett lehet kiállni, sokszor elég csak a közvetlen környezetünkben körbenézni. Részemről mindenképpen kiemelném a gyermekek, a női karrier utak, és a fiatal pályakezdők személyes támogatását – ezekkel az ügyekkel a szakmai és a magánéletemben is aktívan foglalkozom. Felsővezetőként megvan arra a lehetőségem, hogy tapasztalatommal, tudásommal, személyes munkámmal, lehetőségek biztosításával támogathatom mások előmenetelét, és mindezt örömmel teszem.

Gál Judit, az Eisberg marketing- és kommunikációs vezetője

„Arra törekszem, hogy a fenntartható és az igazi értéket támogató megoldásokat válasszam magánemberként és a munkámban is.”

A társadalmi hasznosság hogyan jelenik meg az Eisberg kifelé történő kommunikációjában? Milyen értékeket akar közvetíteni?

A vállalat vezetősége felelős döntéseket hoz, transzparensen kommunikál, megbecsüli a munkatársakat, és ez minden belső és külső kommunikációban tetten érthető. A nálunk készült termékek hozzájárulnak egy valóban egészségesebb társadalomhoz. Az érték alapú működésünk pedig a jó ügyek és közösségek támogatásában is megmutatkozik. Sok nagyvállalathoz képest is jelentősnek számít a társadalmi szerepvállalásunk, sport, egészséges életmód, kultúra terén egyaránt nagyon széles a támogatott szervezetek köre.

Vezetőként mit jelent számodra a társadalmi hasznosság?

Ne csak beszéljünk, sokkal többet tegyünk is azért, hogy a társadalmunkban hasznos és értékes termékek, szolgáltatások legyenek, ezekért érdemes tenni nap mint nap. Az üzleti megtérülés mellett a társadalmi hasznosságot és fenntarthatóságot mindig tartsuk szem előtt, csak olyanba vágjunk bele, amit 20 év múlva se bánnánk meg. A támogatás, egymásra figyelés ugyanígy megtérül, érdemes jóval többet visszaadni a társadalomnak.

Eddig milyen társadalmilag hasznos kezdeményezésben vettél részt?

Rengeteg szervezettel, alapítvánnyal állok napi kapcsolatban a kulturális, egészségügyi, edukációs és sport világból a sok támogatásnak és szponzorációnak köszönhetően.

Fontosnak tartom a szakmai utánpótlásképzést is, több egyetemen és szakmai eseményen adok elő rendszeresen, veszek rész államvizsgáztatásokon elnökként. Az utóbbi években több mentorprogramban is mentoráltam – ezek mély, évekre szóló kapcsolatokká alakultak, megérte időt szánni rá. Azt vettem észre, hogy valódi változást csak odafigyeléssel, sok energiával és idő ráfordítással lehet elérni. Kisgyermekes anyaként különösen igaz: magamra és a családomra is fontos időt szentelnem, töltődni és együtt lenni, hogy vissza tudjak adni a társadalomnak is – legyen szó a munkahelyről, támogatott szervezetekről, vagy éppen fontos és előremutató projektekről, fejlesztésekről, vagy utánpótlás nevelésről.

dr. Matkó Anett, az UNICEF Magyarország adományszervezési igazgatója

„Célunk, hogy mindenki megtalálja a szervezeten belüli fejlődési útját és előrelépési lehetőségeit, amelyekhez erős alapot képez a szervezet missziója is: elősegíteni a világ gyermekeinek jóllétét és boldogulását.”

Munkádban hol, miként találkozik az üzleti és a civil szféra?

Számtalan pro bono partner segíti a mindennapi munkavégzésünket változatos területeken: marketing, pénzügyi, IT-s, jogi vagy éppen telekommunikációs szolgáltatásban is részesülünk térítésmentesen. Ezeknek az együttműködéseknek az értéke sokszor nem csak a tényleges feladatok forintra váltásában mérhető, hanem a kapcsolati hálónk kiszélesedésében is. Könnyebben nyílnak meg ajtók előttünk, partnereinken keresztül pedig további körökhöz juthatunk el. A kifejezetten adományt nyújtó vállalati támogatóknak köszönhetően pedig direktben is finanszírozhatóvá válnak egyrészt a már több éve zajló magyarországi gyermekjogi programjaink, másrészt pedig forrásokat tudunk biztosítani a vészhelyzeti, globális munkánk megvalósítására is.

Milyen vezetői képességeket szeretnél fejleszteni a mentor program során?

Új pozíciómban ma már 15 kollégámért felelek. Ez egy óriási váltás a korábbi három fős csapatomhoz képest. Hiszem, hogy egy munkavállaló akkor tud jól teljesíteni és akkor érzi magát jól a munkahelyén, ha szakmai kompetenciájában megbíznak, eredményeit elismerik, elakadásai során pedig támogatják őt. Szeretném, ha olyan környezetben dolgozhatnánk együtt, ahol mindenki kihozhatja magából a maximumot és munkáján keresztül megmutathatja az egyéniségét is. Szívesen tanulnék többet arról, hogy miként lehet az egyénekben rejlő képességeket megismerni és felszínre hozni, a csapatok közti szinergiákat fejleszteni. Célom, hogy mindenki megtalálja a szervezeten belüli fejlődési útját és előre lépési lehetőségeit, amelyhez erős alapot képez a szervezet missziója is: elősegíteni a világ gyermekeinek jóllétét és boldogulását.

Mitől vált számodra fontossá az UNICEF és annak missziója?

2016-ban önkéntesként kezdtem el bekapcsolódni az UNICEF Magyarország munkájába. Mindig is lenyűgözőnek tartottam, hogy milyen sokrétű feladatot végez a szervezet a világ 190 országában. Háborús helyzetekben segíti a gyerekek védelmét, természeti katasztrófák bekövetkeztekor az elsők között kezdi meg a vészhelyzeti segítségnyújtást és helyreállítást, kutakat fúr a szárazság sújtotta vidékeken a tiszta ivóvíz biztosítása érdekében, élelmezési programokat folytat ott, ahol az ellátás kiszámíthatatlanná válik, immunizációs kampányokat szervez a megelőzés jegyében és iskolákat épít, oktatási programokat hoz létre a felzárkóztatás jegyében. A budapesti irodában dolgozó kollégák – és főként akkori mentorom – szakmai felkészültsége, lelkesedése és motiváltsága rám is inspirálóan hatott, így amikor közel egy év után felajánlottak egy junior pozíciót, nem is volt kérdés a számomra, hogy én is ide szeretnék tartozni. Ennek hét éve.

Tetszett, inspirált? Oszd meg másokkal is!

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn