Vannak kislánykori dédelgetett álmaink, amiket valamilyen ok miatt szép gondosan elcsomagolunk, talán el is feledkezünk róluk, aztán felnőtt korunkban egy belső hang vagy egy külső inspiráló inger hatására újra elővesszük őket. Ez történt Samu Tímeával is, aki szakmai karrierje csúcsán, a JCDecaux Hungary outdoor reklámcég vezérigazgatójaként tavaly fagyos téli estéken édesanyjától elkezdett horgolni tanulni. Szórakozásnak indult, aztán szenvedély lett belőle. Tímea idővel azt vette észre, hogy a napi stressz és rohanás után ez a kreatív tevékenység nyugtatóan hat rá, teljesen kikapcsolja. Az alkotás szenvedélye magával ragadta, és nem hagyta ennyiben, barátnői sugallatára létre hozta saját márkáját, a LaVidaYarnt, társakat talált magának az alkotáshoz, s néhány hónap múlva megnyitotta webshopját.
Szunnyadó kreativitás
Tímea kislánykorában virágkötő szeretett volna lenni, de szülei lebeszélték róla. Elsőgenerációs értelmiségiként hatalmas akaraterővel és bizonyítási vággyal indította közgazdász karrierjét, a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemet kitűnő eredménnyel végezte el. Szülei nagyon büszkék voltak rá, a nyolcszáz fős faluban, ahonnan származik, akkor még csak pár diák tanult tovább a középiskola után. Ő volt az egyik.
Huszonhat évesen lett felsővezető egy holland tulajdonú, építőipari csőgyártó cégnél, majd a Telekom stratégiai menedzsmentjében ült évekig gazdasági igazgatói szerepkörben, egyedüli nőként. Több mint tizenhárom évvel ezelőtt került a JCDecaux Hungary-hez, először társvezetőként, jelenleg pedig ő a vezérigazgató.
A gyerekkori kreativitás mindvégig ott szunnyadt benne, tudta jól, egyszer majd biztosan teret nyer valamilyen formában. Anyukája régóta horgol, Tímea tavaly télen nagy adag újrahasznosított pólófonalat küldött neki, amelyből anyukája gyönyörű kenyeres kosarakat készített. Lánya bátorította az alkotásban, sőt ő maga is elkezdett horgolni tanulni. Édesapja telefonnal felvette az anya-lánya horgolások jeleneteit, így ez a megható emlék nem merül feledésbe.
Hobbiból biznisz
Tímea üzletasszony barátnőinek nagyon megtetszettek a horgolt tárgyak, az ő inspirálásukra vágott bele felelősségteljes munkája mellett a saját márka létrehozásába. Lánykori családi neve Vida, míg a La Vida spanyolul életet, a Yarn pedig angolul fonalat jelent– a LaVidaYarn az élet fonalát szimbolizálja, amelyet minden egyedi, kézzel készített termékbe beleszőnek.
Tímea lelkesen horgolt, egyre ügyesebben és gyorsabban készültek a táskák és kosarak, de hamarosan szembesült azzal, hogy lehetetlen küldetés egyedül készíteni a termékeket. A Facebookon különböző horgolócsoportokban virtuálisan találkozott nyugdíjas asszonyokkal és tehetséges hölgyekkel, akiknek szintén ugyanolyan szerelem és alkotási öröm a horgolás, kötés. Felkérte néhányukat, hogy dolgozzanak neki, így a kézzel készült termékek több emberhez eljutnak, számukra pedig folyamatos bevételt biztosít. Így ez egy igazi win-win helyzet, azon túl, hogy ezek a kapcsolatok időközben barátságokká fejlődtek.
Mindig tanul az ember
A webshop tavaly november 30-án indult el, úgy, hogy Tímea soha nem volt vállalkozó, webshopot sem üzemeltetett még. Közgazdász végzettségének köszönhetően az üzleti modell könnyen összeállt egy Excel táblázatban, de az üzemeltetéshez bőven volt mit tanulnia. A web fejlesztővel szorosan együtt dolgozott, de meg akarta tanulni, és maga akarta kezelni az oldal admin felületét, így aztán minden szabadidejét az oldal alakítgatásával töltötte.
A fotózás szerelmeseként az első fotókat is ő készítette a termékekről, de aztán rá kellett jönnie, hogy a tárgyfotózás egy speciális terület, ehhez a tudása kevés. A saját fotói megmaradtak a közösségi médiás megjelenésekhez, a webshop pedig méltón megkapta a profi fotós által készített tárgyfotókat. Megtanulta a Canvát is használni, Instagrammal kapcsolatos ismereteit fejlesztette, applikációk segítségével készíti a figyelemfelkeltő sztorikat, posztokat. A megrendelt áruk logisztikai feladataiba a jógatanár barátja segít, a „raktár” pedig jelen pillanatban Tímea otthonának felső szintje, a gyerekszobák, ahonnan a gyerekek már kirepültek. Minden táskából, minden színből bőven vannak itt darabok, úgyhogy reggelente Tímea az aktuális öltözékéhez választja ki a legjobban passzolót. Nincs olyan nap, hogy ne kapna bókokat az összeállítására, amelyekből gyakran megrendelések is születnek.
Inspiráció és termékek
Tímea tervezi a termékeket, inspirációit az internetről szerzi. Táskák, ékszerek, díszpárnák, konyhai tárgyak szerepelnek a kínálatban, s mostanában a faliképek irányába is tett kirándulást. Letisztult stílus, izgalmas színvilág jellemzi őket. A termékek mind újrahasznosított fonalból, kézzel készülnek, a táskákhoz szükséges bőr kellékek is mind jó minőségű hazai termékek.
Mivel Tímea imádja munkáját a JCDecaux Hungary vállalatnál, webshopját emellett tervezi folytatni, élvezi, hogy közben új területekre téved és rengeteget tanul. Ugyanakkor reméli, hogy a vállalkozás folyamatosan fejlődni fog és amikor eljön az idő, hogy csak ezzel foglalkozzon, nemcsak örömöt, de megfelelő bevételt is biztosít majd számára.
Fotók: Körtvélyesi Dominika és Kocsi Edina