„Soha nem volt bennem ennyi vitalitás” – Stohl Luca új vállalkozásba kezdett

Becsült olvasási idő: 4 perc
Hét hónapos kislánya és az ATV-s karrierje mellett Stohl Luca új vállalkozásba kezdett: nemcsak arca, hanem társtulajdonosa is lett a Coconutoil Cosmetics magyar natúrkozmetikai márkának. Kíváncsiak voltunk, Luca miért vágott bele ebbe az izgalmas kalandba. László Krisztinának mesélt erről.

hirdetés

Kislányod már hét hónapos, visszamentél az ATV Híradójába dolgozni, ami már önmagában is egy nagy kihívás. Mindemellett egy vállalkozásba is belevágtál, az üzleti világban bontogatod a szárnyaidat. Azt gondolná az ember, hogy ez így együtt nagyon stresszes lehet. Ehhez képest ragyogsz, a fáradtságnak nyoma sincs az arcodon. Hogy csinálod ezt?

Róza 6 és fél hónapos volt, amikor visszatértem az ATV Híradóba. Szerencsére a férjem és az anyukám maximálisan segítenek abban, hogy mind az Híradóval, mind a vállalkozásunkkal járó feladatokat el tudjam látni. Azzal, hogy a tévében főleg a hétvégén vagyok képernyőn, egyszerűbb az életem, mint amikor riporterként dolgoztam néha reggel 5 órától késő estig. Amíg felkészülök, írom a szöveget, a kezemben lehet a kicsi, csak akkor adom át anyunak, amikor a kamerák elé kerülök. Az ATV vezetősége és a kollégák nagyon támogattak, megbeszéltük, hogy fokozatosan térek vissza, nem kellett rögtön az összes napomat visszavennem.

Nem mondanám, hogy stresszes lenne az életem, fáradtságot viszont sokszor érzek. De ez egy különleges, semmihez sem hasonlítható fáradtság, a kislányom kivesz belőlem energiát, ugyanakkor rengeteget kapok vissza tőle. Soha nem volt bennem ennyi vitalitás, mint most Róza mellett. Megtanultam az időmet jobban beosztani, máshol van a hangsúly, máshol van a fókusz. Most három perc alatt meg tudok hozni olyan döntéseket, amelyeken régebben napokig gondolkodtam.

Hogyan kerültél kapcsolatba a Coconutoil Cosmetics márkával? Mivel győztek meg, hogy te is társtulajdonosként belépj a vállalkozásba?

Még táncosként nagyjából hét évvel ezelőtt találkoztam először a márkával. A színházban az egyik kollégám hozott egy kis doboz fogport, csak néztük, hogy milyen jópofa termék, de akkor még nem foglalkoztam komolyabban vele. Később, az évek alatt egyre többször jött velem szembe a márka és bármi, amit elkezdtem használni tőlük, megtetszett és meg is maradt a fürdőszobámban.

Mindig is tudatos vásárló voltam, de amikor várandós lettem, még inkább igyekeztem elkerülni a káros anyagokat, legyen szó étkezésről vagy kozmetikumokról. Minden kozmetikai készítmény összetevőjét leellenőriztem a Krémmánián, lehet, hogy az elején kicsit túlzásba is vittem. Kiderült, hogy szegről-végről ismerősök vagyunk a márka alapítóival, egyszer csak azon kaptam magam, hogy a cég vezetőivel, többek között Kovács Dórival, a termékek fejlesztőjével arról beszélgetek, hogy mi lenne, ha én is beszállnék a cégbe és átvállalnék bizonyos feladatokat. Dóri leginkább a termékfejlesztésre szeretne fókuszálni, ő nem szeret kirakatban lenni. Ráadásul néhány hónapja adott életet iker gyerekeinek, szüksége van a támogatásra. Férjemmel úgy döntöttünk, elfogadjuk az ajánlatát és belevágtunk.

Mi a konkrét feladatod a közös munkában?

A napi operatív ügyekből veszem ki a részem, a gyártás rész megmaradt Dórinál és a csapatánál. Emellett a pénzügyek tartoznak hozzánk. És persze a marketing, a social média, hogy minél többen megismerjék a termékeinket. Az a tapasztalatom, hogy aki elkezdi használni őket, hűséges marad hozzájuk. Sokan azt sem tudják még, hogy egy magyar biomárkáról van szó.

Szerinted megérett a magyar kozmetikai piac a biokészítmények elterjedésére?

Azt látom, hogy Magyarországon az emberek most kezdenek el nyitni afelé, hogy tudatosabban vásároljanak. Saját magamon is azt vettem észre, hogy 20 évesen még a magazinok hirdetései befolyásolták a választásaimat, világmárkák termékeit vásároltam, amelyekre lehet, hogy nem is volt szüksége a bőrömnek. Mostanra jutottam el odáig, hogy minimális kozmetikum van a fürdőszoba polcomon, de azok valóban jók a bőrömnek, tényleg működnek. Leálltam a pazarló életmóddal, és ez a ruhákra is vonatkozik.

Az üzleti világ kicsit más, mint a tánc vagy a tévézés, meg kell tanulni a szabályait. Hol tartasz most ebben?

Nem tanultam üzleti ismereteket, maximum annyi business tapasztalatom van, amit a televíziós tárgyalások során szedtem magamra, amikor saját magamat kellett képviselnem. Szerencsére olyan csapatba kerültem, akik támogatóak, türelemmel adják át nekem az ismereteket, feladatokat. A saját erősségemet, tudásomat igyekszem hozzáadni az összeszokott csapat munkájához. A táncban, a tévézésben és az anyaságban is maximalista vagyok, ezt a hozzáállást viszem bele az üzleti életbe is. Kicsit kevesebbet alszom, de megéri, hiszek a befektetett munka jutalmában.

Remind

Tegyünk egy próbát! Győzzél meg engem légy szíves arról, hogy a Coconutoil Cosmetics készítmények nekem is valók!

 Az az igazság, hogy maga a kókuszolaj egy annyira fantasztikus alapanyag, ami minden korosztálynak való, az újszülöttek bőrétől kezdve az érett bőrig. PH-értéke nagyon hasonlít az emberi bőr pH-jához. A hidegen sajtolt kókuszolaj laurinsav tartalmának aránya kiemelkedően magas, 43% feletti, míg az anyatej laurinsav tartalma 6-10%. A laurinsav a kókuszolaj egyik legértékesebb hatóanyaga, mivel erősíti az immunrendszert, valamint vírus-, baktérium- és gombaölő hatásával véd a fertőzésekkel szemben. Az általunk használt 100% bio kókuszolaj semmilyen kémiai folyamaton nem esik át, így teljes biztonsággal használható. A bőrön úgy viselkedik, akár egy kaméleon. Minden problémát a helyén kezel, legyen az zsíros vagy száraz, érett vagy fiatal bőr, kifejti jótékony hatásait.

Az olajoktól sokan tartanak, úgy gondolják nem szívódnak be rendesen a bőrben, ragacsos érzet marad utánuk. Gondolom a ti készítményeitekre ez nem igaz.

Valóban sokan tartanak az olajos alapú kozmetikumoktól, de úgy raktuk össze a készítményeinket, hogy pihe-puha érzetet keltsenek a bőrön. Olyan, mintha egy finom selyemruhába bújtatnánk a bőrünket. A termékek úgy hidratálnak, hogy nem nehezítik el a bőrt, nem ragad, nem fénylik tőlük. A termékek alapja a kókuszolaj, amit egyéb illóolajokkal, növényi olajokkal, vitaminokkal egészítettünk ki. Azzal, hogy kozmetikumaink nem tartalmaznak vizet, kíméljük környezetünk vízkészleteit, valamint magasabb hatóanyag tartalmat.

Magyarországon nincsenek kókuszpálmák, honnan érkezik a kókuszolaj?

Dóri kezdetben gyógynövénytermesztőként levendulával foglalkozott, majd aromaterapeutának tanult, egy ideig Srí Lankán és Indonéziában élt, ahol megtapasztalta a kókuszolaj jótékony hatását az emberi szervezetre, bőrre. Ott az mondják, a kókusz az „Élet Fájának Gyümölcse”, mert minden betegségre gyógyító hatással bír. Hosszas keresgélés után egy Fülöp-szigeteken lévő, CERES-minősítésű, ökológiai farmmal kötött szerződést, akik ellenőrzött, minősített, organikus kókuszolajat szállítanak nekünk. A többi alapanyagot, amivel ezek a termékek kiegészülnek, igyekszünk itthonról vagy Európából beszerezni. Itthon a minőség miatt sajnos nem tudunk mindehhez hozzájutni tovább kell mennünk a határon túlra, de alapvetően próbálunk minél inkább olyan szállítási rendszert kitalálni, hogy azzal is a lehető legkevésbé károsítsuk a környezetet.

Tetszett, inspirált? Oszd meg másokkal is!

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn