A brit üzletek bezárásának az oka, hogy a kozmetikai lánc a brazil Natura cégtől az Aurelius nevű, német cég tulajdonába került, az új tulajdonosok pedig úgy döntöttek, hogy a hatékonyabb működés és a hosszú távú fenntarthatóság érdekében a The Body Shop globális központja újraszervezi az egyesült királyságbeli piacát, ezzel együtt 198 nyolc üzletének a 40%-át bezárja.
Franchise piaci helyzet
„A felröppent hírekkel ellentétben szó sincs csődeljárásról. Emellett a franchise piacok kiemelt fontosságúak maradnak a márka életében” – mondja Banga Ildikó, a The Body Shop magyar franchise partnerének társtulajdonosa és igazgatója. „Mivel a The Body Shop Magyarország egy Head Franchise piac, ebben a folyamatban nem érintett, tehát mind a tíz magyar üzlet és a webshop is zavartalanul üzemel tovább és a vásárlók továbbra is megtalálhatják kedvenc termékeiket nálunk.” Magyarország és számos franchise partner globálisan központi szerepet töltenek be a The Body Shop hosszú távú nemzetközi stratégiájában.
„Azzal kapcsolatban is lábra keltek hírek, hogy áruhiány várható. A gyártás nem kizárólag Angliában zajlik, így nem várunk komoly fennakadásokat. Kisebb zökkenők azonban bármikor előfordulhatnak, ezért érdemes feltankolni a kedvenc termékekből” – teszi hozzá Ildikó.
A jövő a termékfejlesztésé
Az üzletek számának csökkentésével egyidejűleg a termékfejlesztés kerül fókuszba. A jelenleg zajló változások célja, hogy a The Body Shop összhangba kerüljön a szépségápolási piacon jelenlevő vetélytársaival, új lendületet kapjon, és egy modern, dinamikus szépségápolási márka lehessen, amely hosszú távon is versenyképes.
Fotó: The Body Shop