Az Audi és a művészetek – Interjú Zakariás Fruzsinával, az Audi magyarországi márkaigazgatójával

Becsült olvasási idő: 4 perc
Mai világunkban egy termék eladásakor egyre inkább előtérbe kerülnek az érzelmekre ható marketing eszközök. A művészetek világa egy olyan terület, ami mélyen meg tudja érinteni az erre fogékony embereket, sok márka, ahogy az Audi is felismerte már az ebben rejlő lehetőséget és nagyvonalú támogatóként működik együtt különböző művészeti projektekkel. Zakariás Fruzsinával, az Audi magyarországi márkaigazgatójával erről a témáról beszélgettünk.

hirdetés

Az Audi egy nagyon sikeres márka Magyarországon is, azt gondolná az ember, hogy nincs szüksége további brandépítésre. Mi készteti az Audit, hogy nagyvonalú támogatóként a művészetek területét is meghódítsa?

Sokan gondolják azt, hogy az autóvásárlás nem szól másról, mint lóerőkről, teljesítményről, műszaki paraméterekről, pedig számtalan kutatás támasztja alá, hogy ez nem így van, az autóvásárlás abszolút érzelmi döntés. Akár férfi, akár női vásárlóról van szó, amikor egy márka mellett leteszi a voksát, olyat választ, amihez az autó megjelenésén túl valamiféle érzelmi kötődése van. Természetesen van némi racionalitás abban, hogy a márka melyik modelljére esik a választása, annak függvényében például, hogy kicsi vagy nagy autóra van szüksége, városban, vagy autópályán használja inkább, de nagy hatással van rá mindaz, amit az adott márka képvisel. A mi felelősségünk, hogy az Audi nemzetközi márkaértékét, ami hosszú évtizedek alatt épült fel és folyamatosan fejlődik, finom hangolva, az ügyfeleink igényeire reflektálva, a magyar piacra szabjuk.

A magyar vásárlóikat ezek szerint érdekli a művészet?

Azt látjuk, hogy a célcsoportunk számára fontosak a művészetek. Kezdjük a képzőművészettel, az Audi 2022 óta az Art & Antique galéria, aukciósház és műtárgykereskedő kiállítás, valamint annak testvérrendezvénye, a Contemporary kortárs kiállítás egyik fő támogatója. Itt azt tapasztaljuk, hogy az ügyfeleink boldogan eljönnek a meghívásunkra, élvezik a kiállítást, jól érzik magukat ebben a közegben. Természetesen igyekszünk a dizájn szempontjából is érdekes autómodellt kiállítani, különleges darabbal meglepni a művészetek iránt érdeklődő látogatókat, akik közül esetleg a jövőben új Audi autóvásárlók is válhatnak.

Remind
Remind

A zene területén is van szponzori elköteleződésetek.

A kezdetektől, immáron 12 éve mi vagyunk a Palóznaki Jazzpiknik egyik fő szponzora. Ez egy kézműves prémium zenei fesztivál a Balaton északi partján a nyári időszakban. A jazz, mint zenei műfaj azonos értéketekkel bír, mint a mi márkánk. Benne van a szabadság, a könnyedség érzése, ugyanakkor minőséget képvisel. Maga a rendezvény szabadtéren van, nemzetközi fellépő művészekkel, sztárokkal. Számunkra is fontos a nemzetköziség, hiszen nemzetközi autómárka vagyunk. 

S a színművészet és az Audi között mi a kapcsolat?

Az Audi számára fontos a magyar színművészeti tehetségek támogatása, valamint a nők szerepének erősítése és elismerése a művészeti életben, éppen ezért 2022 óta a Psota Irén díj támogatója vagyunk. Almási Éva színésznő alapította ezt a díjat, amikor Psota Irént követve került be a nemzet színészei közé. Úgy érezte, valamilyen módon szeretné ezt meghálálni, és alapított egy privát díjat. A színészek maguk döntik el, melyik színésznőnek ítélik oda évente egyszer. Ez egy kulturális mecenatúra a részünkről, ha nem lenne szponzora a díjnak, talán már nem is létezne. A színművészet nincs igazán reflektorfényben Magyarországon, jól jön számára minden támogatás.

Remind

A dizájn, a trendek, a divat az autótervezés meghatározó elemei, ezért érthető, hogy az Audi a divat világában is megtalálta a támogatási lehetőséget Magyarországon is.

Hazánk legnagyobb divatrendezvényének, a Budapest Central European Fashion Week-nek 2019 óta fő támogatója az Audi. Az esemény évente kétszer kerül megrendezésre a fővárosban, az itt bemutató tervezők hozzánk hasonlóan szintén hatalmas hangsúlyt fektetnek az innovációra. Mi az autógyártás, ők a divat területén törekednek arra, hogy újításokkal, formabontó megoldásokkal legyenek úttörői szakmájuknak. Olyannyira fontos számunkra a divat, hogy idén tavasztól Merő Péter tervező személyében új taggal bővült az Audi magyarországi márkanagykövet csapata. Kapcsolatunk van a jövő dizájner generációjával is, a MOME és a győri Széchenyi István Egyetem dizájn szakos hallgatói számára pályázatot írtunk ki, a legkreatívabb pályaművek köszönthetik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre érkező utasokat az Audi nevében. Fantasztikus volt látni, hogy a fiataloknak mennyire izgalmas egy valós projekten dolgozni, ami megfogható, látható. Ráadásul évente sok tízmillió ember látja azt, amit ők megterveztek.

Nem csak művészetpárolásról, de egy jó ügy támogatásáról is szól az Autistic Art és az Audi legújabb nagyszabású együttműködése. A Porsche Hungaria Kft. nagylelkű közreműködésének köszönhetően, az Autistic Art Alapítvány idei jótékonysági árverésének „ főtétele” a gyártósorról utolsóként legördült Audi TT RS Roadster lesz, a tehetséges autista művész, Varga Máté rajzaival dekorálva. Október 7-én az Eiffel Műhelyházban tartják majd a jótékonysági árverést, akkor derül ki, hogy mennyiért kelt el ez az ikonikus autó és ki lesz a boldog tulajdonosa.

Régebb óta tudtuk, hogy az Audi TT gyártása 25 év után megszűnik és nagyon szerettük volna, ha az utolsó darab, ami legördül a gyártósorról, miénk lehetne, már csak azért is, mert a győri gyárban készült. Abban is biztosak voltunk, hogy ennek az autónak egy jó célt kell szolgálnia, úgyhogy amikor az Autistic Art két évvel ezelőtt megkeresett minket, összeért a két szál. Nagyon izgalmas volt az Autistic Art Alapítvány művészeinek grafikái közül kiválasztani azt, ami az autónkat díszíti majd, végül egy piros-fehér-zöld dizájnra esett a választásunk a magyar gyártási kapcsolódás miatt is. Izgatottan várjuk, hogy mi lesz az aukció eredménye.

Tetszett a cikk? Ez is tetszeni fog: kattints, ha még többet szeretnél tudni az Autistic Art Alapítvány idei jótékonyági árveréséről!

A fenti írás támogatott tartalom!

Tetszett, inspirált? Oszd meg másokkal is!

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn