Balogh Péter „Petya” startupper, befektető és mentor a nagyközönség számára az RTL Cápák között című műsorában vált ismertté. Feleségével, Balogh-Mázi Majával STRT Holding nevű befektetőcégükkel kezdtek angyalbefektetésekben. Rajong azokért a vállalkozókért, akik valami újat, izgalmasa és társadalmilag hasznosat hoznak létre, ezért a Startup Hungary alapítójaként támogatja őket. Szívesen osztja meg saját tapasztalatait tanfolyamokon, workshopokon, előadásokon, konferenciák vagy különböző médiatartalmakon keresztül.
A siker tanulható
„Egy cég sem tud gyorsabban fejlődni, mint ahogy a vezetője tanulni tud. Ha egy cég elakad, akkor amögött szinte mindig egy emberi elakadás van. A mi elakadásunk. Valami, amit még nem értettünk meg, nem értelmeztünk újra, egy régi szokásunk vagy beakadásunk, amitől még nem szabadultunk meg” – fogalmazza meg Balogh Petya PlanAll business tervezőjében, amelyben saját tapasztalatain és havi gyakorlatokkal szeretne segíteni a cégvezetőknek abban, hogy a siker útjára lépjenek.
Balogh Petya hisz benne, hogy a sikerre nem csak születni lehet – igenis tanulható. Ha pedig cégvezetőként szeretnénk rálépni a siker útjára, elengedhetetlen, hogy megtanuljuk megfogalmazni a céljainkat.
Állíts fel egy nagy, szőrös és merész célt
Napoleon Hill amerikai író, a Gondolkozz és gazdagodj című könyv szerzője úgy fogalmaz, a cél nem más, mint egy álom határidővel. Balogh Petya arra bátorít, hogy a sikeres cégvezetővé válás felé tartva mindig tartsuk szem előtt önmagunk és a cégünk mélyebb megismerését, a fejlődés lehetőségét.
Mindenekelőtt tanuljuk meg, hogyan álmodhatunk jól, hogyan tűzhetjük ki a megfelelő célokat. Ezek a Jim Collins – a Jóból kiváló című kötet szerzője – által BHAG-nek (Big Hairy Audacious Goal) nevezett hosszú távú célok, amelyekkel 5-15 éves távra tervezünk, és bár ijesztően ambiciózusak, illetve nem látjuk a hozzájuk vezető, pontos utat, mégsem lehetetlennek és hátorozottan megéri őket elérni.
De vajon hogyan fogalmazhatjuk meg ezeket? Balogh Petya szerint ehhez mindössze néhány szempontot érdemes átgondolnunk.
Ezeket gondold végig!
1. Válassz ki a céged számára öt olyant célt, amelyek boldoggá tennének, ha elérnéd őket. Gondold át, mik azok a mérföldkövet, amelyeknek az elérése büszkeséggel töltene el.
2. Tedd a megfogalmazott céljaidat számszerűvé. Ne csak arra gondolj, hogy hogyan lehetne a te céged a legjobb. Fogalmazz pontosabban: például tűzd ki, hogy 50 ezerre növeled az ügyfelek számát.
3. Találd meg az egyensúlyt. Lépj ki a komfortzónádból, feszítsd addig a húrt, ameddig már-már a hihetetlen határát súrolod; azonban lehetetlen célt se fogalmazz meg.
4. Válassz olyan célt, amelyet ha elérsz, további célokat hoz majd magával.
Fotó: Schumy Csaba
Tetszett a cikk? Ez is tetszeni fog!