Hogyan találd meg a célod cégvezetőként? – Balogh Petya kisokosa

Becsült olvasási idő: 2 perc
„Egy jól kiválasztott cél nemcsak lelkesít, de irányt is mutat és mérhetővé teszi a haladásunkat” – vallja Balogh Petya, aki szerint egy cégvezető első és legfontosabb dolga, hogy a megfelelő célokat tűzze ki önmaga és a cége elé.
cel_balogh_petya

hirdetés

Balogh Péter „Petya” startupper, befektető és mentor a nagyközönség számára az RTL Cápák között című műsorában vált ismertté. Feleségével, Balogh-Mázi Majával STRT Holding nevű befektetőcégükkel kezdtek angyalbefektetésekben. Rajong azokért a vállalkozókért, akik valami újat, izgalmasa és társadalmilag hasznosat hoznak létre, ezért a Startup Hungary alapítójaként támogatja őket. Szívesen osztja meg saját tapasztalatait tanfolyamokon, workshopokon, előadásokon, konferenciák vagy különböző médiatartalmakon keresztül. 

A siker tanulható 

„Egy cég sem tud gyorsabban fejlődni, mint ahogy a vezetője tanulni tud. Ha egy cég elakad, akkor amögött szinte mindig egy emberi elakadás van. A mi elakadásunk. Valami, amit még nem értettünk meg, nem értelmeztünk újra, egy régi szokásunk vagy beakadásunk, amitől még nem szabadultunk meg” – fogalmazza meg Balogh Petya PlanAll business tervezőjében, amelyben saját tapasztalatain és havi gyakorlatokkal szeretne segíteni a cégvezetőknek abban, hogy a siker útjára lépjenek.

Balogh Petya hisz benne, hogy a sikerre nem csak születni lehet – igenis tanulható. Ha pedig cégvezetőként szeretnénk rálépni a siker útjára, elengedhetetlen, hogy megtanuljuk megfogalmazni a céljainkat. 

Állíts fel egy nagy, szőrös és merész célt

Napoleon Hill amerikai író, a Gondolkozz és gazdagodj című könyv szerzője úgy fogalmaz, a cél nem más, mint egy álom határidővel. Balogh Petya arra bátorít, hogy a sikeres cégvezetővé válás felé tartva mindig tartsuk szem előtt önmagunk és a cégünk mélyebb megismerését, a fejlődés lehetőségét. 

Mindenekelőtt tanuljuk meg, hogyan álmodhatunk jól, hogyan tűzhetjük ki a megfelelő célokat. Ezek a Jim Collins – a Jóból kiváló című kötet szerzője – által BHAG-nek (Big Hairy Audacious Goal) nevezett hosszú távú célok, amelyekkel 5-15 éves távra tervezünk, és bár ijesztően ambiciózusak, illetve nem látjuk a hozzájuk vezető, pontos utat, mégsem lehetetlennek és hátorozottan megéri őket elérni. 

De vajon hogyan fogalmazhatjuk meg ezeket? Balogh Petya szerint ehhez mindössze néhány szempontot érdemes átgondolnunk. 

cel_balogh_petya

Ezeket gondold végig!

1. Válassz ki a céged számára öt olyant célt, amelyek boldoggá tennének, ha elérnéd őket. Gondold át, mik azok a mérföldkövet, amelyeknek az elérése büszkeséggel töltene el.

2.  Tedd a megfogalmazott céljaidat számszerűvé. Ne csak arra gondolj, hogy hogyan lehetne a te céged a legjobb. Fogalmazz pontosabban: például tűzd ki, hogy 50 ezerre növeled az ügyfelek számát.

3. Találd meg az egyensúlyt. Lépj ki a komfortzónádból, feszítsd addig a húrt, ameddig már-már a hihetetlen határát súrolod; azonban lehetetlen célt se fogalmazz meg. 

4. Válassz olyan célt, amelyet ha elérsz, további célokat hoz majd magával.  

Szeretnél személyesen találkozni Balogh Petyával? Válts jegyet a január 31-i Plan All Day – A tudatosság napjára, ahol nemcsak Petya, sok más kiváló szakember inspiráló történetét és tanácsait is meghallgathatod. Foglald le a helyed, és A siker tanulható című PlanAll business tervező mellett számos értékes ajándékkal lepünk meg! Kattints a részletekért!

Remind

Fotó: Schumy Csaba

Tetszett a cikk? Ez is tetszeni fog!

https://remind.hu/planall-day-tudatossag-napja-2025-januar/

Tetszett, inspirált? Oszd meg másokkal is!

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn