Ösztönösen nőies – Bemutatkozik a Kamala Kaftan

Becsült olvasási idő: 2 perc
Erdős Zsuzsi korábban kortárs táncosként és jógaoktatóként tevékenykedett, majd egyik barátnőjével India felé vették az irányt. Zsuzsi, mivel már gyerekkora óta vonzódott a színek, a füstölők, a természet iránt, és a jóga gyökereihez is szeretett volna leásni, igent mondott a kalandra. Ezzel pedig testet öltött az a vízió, amit ma Kamala Kaftannak hívunk. Zahorján Ivett és Pölz Klaudia írása.
kamala_kaftan

hirdetés

„A spontán, pár hónapos indiai út után teljesen átértékelődtek bennem a dolgok. Beleszerettem a ruhákba és az emberek könnyedségébe” – kezdi a Kamala Kaftan ruhák történetét Zsuzsi, akivel a márka Madách Imre utcai üzletében beszélgettünk. Az utazás, az úton levés szorosan összekapcsolódik a márka identitásával. Az alapító egy időben akrobatikus tűztáncos produkcióval járta a világot. Ekkor már kisebb kollekciókat vitt magával, és napközben a helyi piacokon vagy a tengerparton árusította a ruháit. „Igazi cirkuszi, karavános életmódot éltem akkor” – emlékszik vissza. Az így
összespórolt pénzből vágott bele a vállalkozói létbe, tervezői tapasztalat nélkül.

A márkához két éve csatlakozott be a párja, Várnai András, aki előtte multinacionális vállalatoknál és reklámügynökségnél is dolgozott marketinges szakemberként, így könnyen eligazodik a digitális világ rejtelmeiben. „Mikor ismerkedni kezdtünk, mondtam neki, hogy egy hónap múlva utazom Ázsiába, és megkérdeztem, hogy szeretne-e velem jönni. Felmondott a munkahelyén, és együtt indultunk útnak. Kezdetben óvakodtam attól, hogy a párkapcsolatot bevonjam a munkába, de nagyon jól kiegészítjük egymást. Ami nekem nyűg, abban Bandi általában nagyon ügyes (weboldal, logisztika, SEO)” – magyarázza Zsuzsi.

Miért éppen ruhák?

Hagyományosan a kaftánok minden kultúrában megtalálhatóak voltak, a nemesek, királyok, férfiak és nők egyaránt viselték, és az egyes kultúrák ismertetőjegyei, mintái folyamatosan gazdagították ezeket a darabokat.

Ázsiában járva az ember sok dologba beleszerethet, ezért kíváncsiak voltunk, hogy miért pont a ruhák felé fordult a Kamala Kaftan megálmodója az utazását követően. „Azt szeretem igazán az öltözködésben, hogy szabadjára lehet engedni a kreativitást, illetve nagyon vonzanak a különböző színek, formák és minták is. Mivel ezeket kevésbé találtam meg itthon, amikor elutaztam Ázsiába, hatalmas inspirációt kaptam. Láttam, hogy a helyi nők hogyan öltözködnek, milyen színeket viselnek, mennyit mosolyognak, és elgondolkoztam azon, hogy lehet, hogy mindezek összefüggenek?”

Aki egyszer járt már Indiában és megismerte annak igazi arcát, biztosan visszavágyik az országba. Zsuzsival sem volt ez másképp, az első utat még számos követte. Megismerkedett egy rádzsasztáni varró családdal, akikkel azóta is együtt dolgoznak, fejlődnek. Kezdetben még csak a saját házuk egyik szobájában volt pár varrógép, most már a harmadik üzemet nyitják, ráadásul minden napelemmel működik náluk.

Zsuzsitól azt is megtudjuk, hogy Rádzsasztán nagyon vallásos, spirituális közeg. „Ha jól megy a márkám, akkor az ő üzletük is jól megy. Egy csapat vagyunk, egymás felemelésére kell fókuszálnunk” – hangsúlyozza. Már a kezdetektől fontos szempont volt az átláthatóság és a fenntarthatóság számukra. A Kamala Kaftannál tudni lehet, hogy kik varrják a ruhákat, ráadásul napi kapcsolatban vannak egymással. A márka kapcsán nincsenek földrajzi határok, Zsuzsi és Bandi az év felét hol Indiában, hol Marokkóban, Vietnámban vagy Indonéziában tölti. „Szeretem átadni azokat az értékeket, melyeket otthonról hozok és beszívni magamba az új impulzusokat, akár a ruhák által – nyitott vagyok a kulturális keveredésre” – jegyzi meg a márka alapítója.

A teljes cikket megtalálod a Remind Bookazine nyolcadik lapszámában. Keresd az újságárusoknál vagy kattints, és rendeld meg most webshopunkból!

Tetszett a cikk? Ez is tetszeni fog: kattints, és olvas el az Elysian tervezőjével, Bódis Boglárkával készült interjúnkat is!

Fotó: Martin Wanda

Tetszett, inspirált? Oszd meg másokkal is!

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn