Sézane
A Sézane egy francia divatmárka, amely az elmúlt években jelentős népszerűségre tett szert egyedi stílusa, fenntarthatósági törekvései és jótékonysági kezdeményezései miatt. Érdekesség, hogy a Morgane Sézalory által 2013-ban alapított cég kezdetben kizárólag online volt jelen, mára azonban már fizikai üzletekkel is rendelkezik a világ több pontján. A tervező célja, hogy időtálló, kiváló minőségű ruhákat kínáljon egy csipetnyi párizsi sikkel megfűszerezve.
Vajon minek köszönheti növekvő népszerűségét, amikor az online piacon se szeri, se száma a francia sikket megidéző daraboknak? Talán annak, hogy a Sézane kreációk nem csak könnyed, párizsi eleganciát sugároznak, hanem a klasszikus sziluetteket kortárs elemekkel is ötvözik. A ruhák így a visszafogott luxus érzetét keltik, a minőségi anyagokra és a részletekre való odafigyelés pedig kiemelt jelentőséggel bír náluk.
Fontos kiemelni a fenntarthatóság iránti elkötelezettségüket is. A Sézane törekszik arra, hogy környezetbarát anyagokból dolgozzon, és etikus gyártási folyamatokat alkalmazó kollekciókat hozzon létre. Prioritásként kezelik az átláthatóságot, és szorosan együttműködnek beszállítóikkal, hogy tisztességes munkakörülményeket biztosítsanak a dolgozóiknak. Ráadásul úttörő módon a körforgásos gazdaságot is támogatják, és arra ösztönzik a vásárlókat, hogy bátran adják el a már használt Sézane darabjaikat. Merész húzás egy divatmárkától, nemde?
Híres rajongói: Meghan Markle, Jessica Alba, Emmanuelle Alt
Reformation
Ha még nem hallottál a Reformationről, akkor itt az ideje többet megtudnod napjaink egyik top fenntartható márkájáról. Yael Aflalo 2009-ben alapította, mégpedig azzal a küldetéssel, hogy fenntartható ruhákat hozzon létre anélkül, hogy kompromisszumot kötne a stílus terén. Abból a vágyból indultak ki, hogy foglalkozzanak a divatipar környezeti hatásaival, és elősegítsék a tudatosabb fogyasztást. Mindez náluk ráadásul nem csak üres marketingszöveg: igyekeznek valóban átlátható és etikus módon működni.
Nem véletlen, hogy megalakulása óta a Reformation óriási népszerűségre tett szert. Gyors sikere több tényezőnek is köszönhető. Először is, a Reformation dizájnjai nőies, vintage ihletésű esztétikát testesítenek meg modern csavarral. Ruháik a fodros felsőktől kezdve a jól szabott overálokon át a sokoldalú croptopokig terjednek. Külön pluszpont, hogy a kampányaikban változatos testalkatú modellekkel reklámoznak, és mérettáblázatuk is reflektál a sokszínűségre.
És hogy hogyan valósítják meg a fenntarthatóság ígéretét? A gyártás során például a környezetbarát anyagok használatára összpontosítanak, emellett innovatív technológiákat alkalmaznak a víz- és energiafogyasztás minimalizálása érdekében, a környezetvédelmi szervezetekkel való partnerségek révén pedig kompenzálják a karbonlábnyomukat. Nem véletlen tehát, hogy a Reformation átláthatósága és etikus gyakorlatai visszhangra találtak azon fogyasztók – köztük sok híresség – körében, akik az értékeikkel összhangban lévő termékeket keresnek.
Híres rajongói: Emily Ratajkowski, Karlie Kloss, Taylor Swift
Fotók: Getty Images, Press, Facebook