Becslések szerint minden ötödik ember találkozott már élete során a szorongás és a depresszió érzésével, a nőket ez aránytalanul nagy számmal érinti. A mentális betegségek fele a kutatások szerint már 14 éves korban jelentkezik, az előfordulásuk a Covid-19 éveiben és azt követően pedig folyamatosan nőtt. Legtöbb esetben a mentális egészségi problémákat nemcsak nem kezelik, de fel sem ismerik. Éppen ezért minden olyan kezdeményezés, ami a mentális egészség megőrzését, illetve gyógyítását szolgálja, megérdemli a támogatást.
Magyar helyzet
A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány munkatársai nap, mint nap tapasztalják, hogy milyen rossz mentális állapotban vannak a fiatalok. Lelkisegély-szolgálatukon a legtöbb megkeresés olyan tizenévesektől érkezik, akik szorongásos panaszok vagy depresszióra utaló tüneteik miatt kérnek segítséget. A beszélgetésekből olyan családok képe bontakozik ki, amikben évek óta senki nincs jól, és amikben a gyerekek nem élhetik meg az érzelmi biztonságot.
A Kék Vonal együttműködik iskolapszichológusokkal, pedagógusokkal, a gyermekvédelem munkatársaival, és minden területen azt látják, hogy a családok nincsenek jól, és sokaknak még a segítségkérés is nehéz, részben az információhiány és a pszichés gondokkal kapcsolatos téves gondolatok miatt. „Nagyon örülünk a kampánynak, mert a legfontosabb üzenetet, azt, hogy van segítség, hogy nem kell mindennel egyedül küzdeni, segít minél többekhez eljuttatni” – meséli Táler Orsolya ügyvezető.
Május a mentális egészség hónapja
A Maybelline májusban, a mentális egészség hónapjában az alapítvánnyal együtt indít közös kampányt, hogy elérjék a szorongással vagy depresszióval küzdő fiatalokat. A közös cél a szorongás és depresszió körüli megbélyegzés lebontása, generációkon átívelő támogatás biztosítása, valamint egy olyan kultúra és párbeszéd kialakítása, amely biztosítja a nehézségekkel küzdőkkel és szeretteikkel, hogy nincsenek egyedül. Szeretnék, ha minél több depresszióval küzdő fiatalhoz eljutna a segítség lehetősége, ami a kek-vonal.hu weboldalon elérhető.
Nemzetközi kampány
„A Maybelline mindig is hitt abban, hogy képesek vagyunk kézben tartani a saját sorsunkat, ugyanakkor tudjuk, a mentális egészségünk kritikus szerepet játszik a terveink megvalósításában” – mondta el Trisha Ayyagari, a Maybelline New York globális márkaelnöke. „Szeretnénk használni globális jelenlétünket és a hangunkat a mentális egészséggel kapcsolatos diskurzus során megjelenő megbélyegzésék megszüntetésére, és azon dolgozunk, hogy a támogatás könnyen elérhető legyen bárki számára. Most minden eddiginél nagyobb szükségük van erre a szorongással és depresszióval küzdőknek.”
Az összetartozás szellemében, valamint a szorongás és depresszió támogatásának valódi globális kultúrájának ápolása jegyében a Maybelline az elkövetkező öt évben világszerte 10 millió dollárral támogat olyan mentálhigiénés szervezeteket világszerte, amelyek közös célja, hogy valódi változást hozzanak.
Fotók: Pexels