Karácsony korlátok nélkül – Idén az üvegfalak áttöréséről szól a Telekom ünnepi kampánya

Becsült olvasási idő: 2 perc
Könnyeinket törölgetjük majd, amikor megnézzük a tévében a Telekom idei karácsonyi reklámfilmjét, ami az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által –, mint amilyen észrevétlenül felépültek.

hirdetés

Telitalálat a Telekom idei karácsonyi filmjének központi eleme, ami egy jól ismert ünnepi motívum, a hógömb. Miközben megidézi a mesevilágot, a buborékhatás tökéletes szimbóluma: belülről nézve kompakt, lezárt univerzum, kívülről viszont először a határai tűnnek szembe. A mai polarizált világban számtalan ilyen buborék vesz minket körül. Ezek az egymástól elválasztó falak nemcsak a külvilágban, hanem a kisebb közösségekben, akár családokon belül is jelen lehetnek. Az előítéleteink, a hiedelmeink láthatatlan, de mégis érzékelhető falakat emelnek körénk, de a korosztályonként különböző tájékozódási csatornák, és a digitális tudásunkban meglévő különbségek is eltávolítanak minket a másiktól. Ezeknek az áthidalására bíztat a Telekom az idei karácsonyi kampányában.

„Az idei karácsonyi kampányunkkal szeretnénk az emberek figyelmét felhívni a korlátok lebontásának a fontosságára, hogy legyenek bátrak, merjenek kilépni a megszokott rutinból és ismerjenek meg új dolgokat. Meggyőződésünk, hogy ezáltal egymáshoz is közelebb kerülünk, amivel többek leszünk. Felelős márkaként azért dolgozunk, hogy digitális megoldásokkal segítsük a különbségek áthidalását és az előrelépést egyéni, közösségi és országos szinten is. Hiszünk benne, hogy mindez egyszerre szolgálja az erősebb társadalmi kohéziót, és az előrelépést a mindennapok valamennyi területén. Digitális szolgáltatóként küldetésünk, hogy eszközökkel, szolgáltatásokkal, technológiákkal vagy akár az edukáció révén mindenkit hozzásegítsünk az általa érzékelt akadályok leküzdéséhez” – emelte ki Pereszlényi Zoltán, a Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

Érzelmes történet

A filmben két különböző világban élő, egymástól üvegfallal elválasztott kislány barátsága elevenedik meg, ami akár napjaink metaforája is lehet. A történet egyszerre időtlen és nagyon aktuális üzenete, hogy ha egy pillanatra megállunk és körbe nézünk, megtalálhatjuk a módját, hogy túllépjünk a saját határainkon – hiszen mindannyian egy korlátok nélküli világban szeretnénk élni. 

„Újszerű megközelítésekre, a digitalizáció révén megvalósuló társadalmi innovációkra van szükség, hogy a korlátainkat meghaladjuk, és hogy a technológia kínálta lehetőségek mindenkihez eljussanak. Egyre inkább jelen van az eltérő digitális tudásból adódó különbség, lemaradás. A technológia rohamosan fejlődik és abban, ki mennyire tud vele együtt haladni, vannak különbségek kor, végzettség, vagy akár lakóhely alapján, amelyek mind-mind korlátokat jelenthetnek. Digitális vállalatként ezeknek az akadályoknak az áthidalásában szeretnénk segítséget nyújtani. Ennek az attitűdnek a kulcsfogalma a Telekomnál a tuning: nem egyszerűen digitális megoldásokat jelent, hanem cselekvő, együttműködő, az egyedi szükségletekre reagáló hozzáállást. Elkötelezettek vagyunk abban, hogy naponta megmutassuk, hogy lehetséges a körülöttünk lévő, a fizikai valóság helyett sokkal inkább csak a tudatunkban létező korlátok lebontása” – fogalmazott Szabó Béla, a Telekom márkakommunikációs igazgatója.

Gyakorlati segítségek

A Telekom nemcsak reklámjaiban lép fel a korlátok lebontása érdekében, de számos jó példával járul hozzá az embereket egymástól eltávolító akadályok ledöntéséhez. Például a legfejlettebb, 5G-képes készülékek megvásárlását megkönnyítő kedvezmények éppúgy ebbe – a fejlődést, tuningot támogató – körbe tartoznak, mint a fiatalok kibontakozásának teret adó Telekom Kraft, az új karrierurakat megnyitó Kickstart gyakornoki program, a kisvállalkozások digitális tuningját szolgáló Hello Biznisz, a családi mindennapokat megkönnyítő Hello Szülő vagy a generációs párbeszédet elősegítő Netrevalók program. 

Ugyanígy hasonló célkitűzéseket követ a Telekom ügyfeleknek most megnyíló lehetőség is: a Magenta Moments, a Telekom kedvezményprogramjának felhasználói számára november 25-től elérhető a Perplexity mesterséges intelligencia alapú kereső egy éven át való díjmentes használata. A prémium előfizetést minden Magenta Moments tag aktiválhatja a Telekom applikációban november 25. és február 28. között.  

A Telekom karácsonyi filmjének premierjével egyidőben jelennek meg idehaza a kampány üzeneteit erősítő tartalmak óriásplakáton, digitális és a közösségi médiában, illetve az üzletekben egyetlen, közös célt szolgálva: hogy az idei karácsony valóban a korlátok lebontásának ünnepe legyen. 

Tetszett a cikk? Ez is tetszeni fog: 3 tipp, hogy valóban békés legyen a karácsony!

Fotó: Telekom

A fenti írás támogatott tartalom!

Tetszett, inspirált? Oszd meg másokkal is!

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn