Keresés
Close this search box.

„A stílusod nem önmagad megváltoztatásáról szól, hanem önmagad megismeréséről” – Kollaborációval jelentkezik a Yurkov és az Emporium

Becsült olvasási idő: 6 perc
Két energikus, kreatív nő, akik nemrégiben létrehoztak egy limitált darabszámú, közös ruhakollekciót, amelynek célja, hogy a ruhákon, a stílusos megjelenésen keresztül segítsék a nőket magabiztossá válni, felfedezni az önmagukban rejlő erőt. Kik ők? László Krisztina interjújából kiderül.
yurkov

hirdetés

Egy sikeres stílustanácsadó friss látásmódja és az Emporium divatmárka alapítójának 35 éves gyártási, kivitelezési tapasztalata adódik össze az Emporium & Yurkov limited edition kollekció darabjaiban. Ennek a kombónak az ereje a garancia arra, hogy idén nyáron sokan hordják majd ezeket a ruhákat. Kovács Orsi a Yurkov szalon alapítója és Csapkai Ildikó, az Emporium divatmárka tulajdonosa ütős párost alkotnak, ez a velük készült interjúból is kiderült.

Érezni lehet, hogy nagy az összhang közöttetek. Szerintetek mi ennek az alapja?

Ildi: Megismerkedésük első pillanatától kezdve éreztük azt, ami közös bennünk, amit a saját cégünkön keresztül képviselünk. Számunkra a ruhák az önkifejezés eszközei, szeretnénk a stílusos megjelenésen keresztül a nők önbizalmát erősíteni.

Orsi: Nagyon erős a kapcsolódás közöttünk,az üzleti kapcsolatunkban nincsenek manírok, játszmák, tisztán és egyszerűen működik, ettől könnyen megy a munka.

Hogyan és mikor találkoztatok először?

Orsi: Tavaly nyáronjelentkezett nálunk az Emporium divatmárka, hogy az üzleteikben dolgozó munkatársaknak tartsunk tréninget a testalkatokkal kapcsolatban. Izgultunk is, hogy mit tudunk újat mondani a húsz éve ott dolgozóknak, szerencsére ők nagyon nyitottak voltak, és sokat befogadtak abból a rengeteg információból, amit átadtunk nekik. Ekkor tapasztaltuk meg, hogy milyen fantasztikus ez a cég, példaértékű, ahogyan a munkatársaikkal bánnak, amilyen etikus módon működnek.

Ildi, nektek miért volt fontos ez a tréning?

Ildi: Számunkra mindig is az volt a legfontosabb, hogy a ruhákon túl valami mást is adni tudjunk a vásárlóinknak. Hogy egy kiszámítható pont legyünk az életükben. Nem feltétlenül az a fontos, hogy az adott pillanatban mindenáron vásároljanak, hanem mindig az a cél, hogy jó érzéssel gondoljanak ránk, és amikor valójában szükségük van új ruhadarabokra, először hozzánk jöjjenek. Azzal, hogy a kollégáink megfelelő ismeretekkel rendelkeznek a stílusos öltözködés területén, még jobban tudnak segíteni nekik. A kétnapos tréning alatt ismeretük meg Orsival közelebbről egymást és már akkor felmerült bennünk, hogy valami közöset  jó lenne létrehoznunk.

Mi ragadott meg Orsi személyében?

Ildi: Rengeteg személyes tapasztalata van. Nekem pont ez a hiányom, én igazából nem találkozom a vevőkkel, hiszen nem az üzletben vagyok. Orsinak és csapatának vannak ismeretei arról, hogy az eladóink miben tudnak még fejlődni, mivel tudják még jobban szolgálni a vásárlóinkat.

Kinek volt az ötlete, hogy egy kollekció erejéig kipróbáljátok a közös munkát?

Orsi: Közösen kezdtünk el gondolkodni, mindenki dobálta be az ötleteket következmény nélkül, néhányra ráharaptunk, másokat elvetettünk. A ruhadarabokat én terveztem, Ilditől teljesen szabad kezet kaptam. Az elmúlt években több ezer nő fordult meg nálunk a Yurkov Akadémián, végignéztük a testtípusaikat, kitapasztaltuk, hogy milyen szabásminták, szettek állnak nekik jól, mit szeretnek. A kollekció megalkotásakor az a cél vezérelt, hogy a darabok jól variálhatóak legyenek, többféle testalkaton is működjenek. Így nem volt szükség százféle szabásmintát gyártani, nagy akvarell rajzokat készítettem s ezek alapján készültek el a szabásminták.

Ildi, mit gondoltál, amikor megláttad Orsi terveit?

Ildi: Hittem ezekben a darabokban, úgy gondoltam, hogy eladhatóak, tetszeni fognak a vásárlóinknak. És végül is úgy tűnik, hogy nagyon sikeres a fogadtatás üzleti szempontból is. Egyedül egy alul húzott nadrág esetében éreztem úgy, hogy nem passzol hozzánk, ezt nem csináltuk meg.

Orsi, mi volt a legizgalmasabb a ruhák megszületésében?

Orsi: Nagyon érdekes volt látni, hogy a rajzokból hogyan születnek meg a ruhák és kerülnek ki a boltokba. Annyira profi folyamatban vettem részt, rengeteget tanultam belőle. Az én akvarell rajzaim alapján elkészült egy modellrajz, abból megcsináltunk egy próbadarabot, megnéztük, hogy a különböző női alkatokon egyáltalán, hogy néz ki. Centiket igazgattunk, fél centiken lamentáltunk egy órán keresztül, hogy így legyen, úgy legyen a kivágás. Aztán házon belül különböző méretű, különböző idomú hölgyeken leteszteltük a kész darabot, izgalmas volt látni, hogy melyik darab nézett ki jól minden méreten és melyiknél nem tudtunk L-es méret fölé menni, mert nem mutatott jól a végeredmény.

Hogyan jellemeznéd az Emporium vásárlóközönségét? Milyen típusú nők szeretnek titeket?

Ildi: 35 éve alapítottam meg a márkát, nem kell ecsetelnem, hogy mennyit változott azóta a piac. Az én filozófiám viszont nem változott, mindig is arra törekedtem, hogy jó érzéssel jöjjenek vissza hozzánk a vásárlók. A törzsvásárlóink több mint 30 éve hűek hozzánk, mondhatjuk, hogy ők is velünk idősödtek. A legnagyobb problémánk az, hogy hogyan tudunk megújulni, a fiatalabb generáció számára is vonzóvá válni. Egy kis márka számára, aki régóta jelen van egy viszonylag szűk piacon, de nem rendelkezik nagy marketing büdzsével ez nagy kihívás. Egyszerre kell azt a fizetőképes közönséget kiszolgálnunk, aki régóta velünk van és új közönséget bevonzani, akik frissességre, újdonságra vágynak. Az együttműködés Orsival új kapukat nyit meg, nem csak az Emporium név, de a Yurkov név is remélhetőleg bevonz új vásárlókat.

Ahogy nézem ezeket a ruhákat, abszolút kortalan nőknek készültek. Jól belepasszinthatók az Emporium kínálatába?

Ildi: Tényleg időtálló darabok, igyekszünk a ránk jellemző jó minőséget tartani mind az anyaghasználatban, mind a kivitelezésben. Ez az új kollekció nyilván nem a teljes palettába illik bele, de hisszük, hogy többen megtalálják benne azt, amire szükségük van.

Orsi: Ezzel a kollekcióval szerintem mindenki jól jár. A vevő, aki minőségi, jól variálható, stílusos darabokhoz jut hozzá, az Emporium, aki új irányba nyit és én is, aki kipróbálhatom magam egy új szerepben. Én ezeket a win-win helyzeteket imádom.

Az üzletekben az eladók tudnak segíteni a vásárlóknak a választásban és abban, hogy milyen formában tudják hordani ezeket a darabokat. Ezen felül, adtok még más „használati utasítást” Yurkov módra a darabokhoz?

Orsi: Mindegyikhez van egy kis útravaló üzenet, amelyen megnézheti a vásárló, hogy melyiket veheti fel például tornacipővel, milyen más alapdarabokkal tudja variálni, hogyan tudja megváltoztatni minimum elegánsra vagy sportosra a stílusát. A közösségi médián is van egy bevezető kampányunk: minden héten a kollekció más-más alapdarabjáé a főszerep. Készítek videókat hozzá, az üzletben pedig az eladók tudnak segíteni.

Meddig lehet az üzletekben és a webshopban kapni az Emporium & Yurkov limitált kollekciót?

Orsi: Legkésőbb nyár végéig terveztük árusítani a darabokat, nem nagyon akarunk után gyártani, mert tényleg limitált darabszámban gondolkodunk. El kell árulnom, hogy volt, amiből már utángyártottunk, mert már az elején pikk-pakk elfogyott az első szállítmány.

Ha ez a kollekció ennyire bejön, elképzelhető egy hosszabb távú együttműködés?

Orsi: Igen, beszélgettünk egy őszi kollekcióról is, fel is van adva nekem a házi feladat, hogy a közeljövőben elkészítsem ennek a terveit. Bele kell húznom, mert néhány hónap átfutásra van szükség a gyártásban.

Hol gyártják ezeket ruhákat?

Ildi: Ugyanazokban a varrodákban Magyarországon, ahol a többi Emporium darabokat. Hosszú évtizedek óta dolgozunk velük, így tudjuk garantálni az új kollekciónak is a ránk jellemző, garantált minőséget.

Csak magyar termékeket árusítotok, vagy vannak olyan ruhadarabok, amelyek külföldről jönnek?

Ildi: Vannak olyan termékcsoportok, amiket nem tudunk itthon gazdaságosan legyártani, például a kabátokat, hiszen nem nagy darabszámban kellenek, viszont változatos fazonokban, színekben és stílusban. Egy ideig a kötöttárukkal is így voltunk, de láss csodát, találtunk egy magyar kötödét.  Tavasszal volt egy mini kollekciónk vele, aminek jó volt a fogadtatása. Én egyébként kötöttáru gyártással kezdtem a szakmai karrieremet, de ez az iparág tönkrement Magyarországon, mesebeli fordulat, hogy megtaláltuk ezt a magyar gyártót.

Remind
Kovács Orsi és Csapkai Ildikó

Orsi, ezek a ruhák klasszikus darabok, az őszi kollekciónál is maradsz ezen a vonalon? Vagy esetleg bevadulsz egy kicsit?

Aki ismer engem és a Yurkovot is látja kívülről, pontosan tudja, hogy én a klasszikus értékeket képviselem, és ha bedurvulok, akkor is valami klasszikusnak a klasszikusához nyúlok vissza. Nem a trendeknek, elvárásoknak akarok megfelelni, a teljesen klasszikus minőség, formavilág passzol hozzám. Nyilván ebben is vannak kis turpisságok, de a Yurkovot is a letisztultság, kifinomultság jellemzi, ebből nem tudok kilépni.

Nézd meg te is az Emporium & Yurkov limitált termékeit!

Fotók: Emporium & Yurkov

A kollekcióról készült fotósorozaton Kovács Orsi és kolléganője, Takács Mirtill megjelenés-koordinátol szerepelnek.

Ha tetszett a cikk, ez is tetszeni fog: kattints, és olvasd el Sándor Szandrával, a Nanushka alapító-tervezőjével készült interjúnkat is!

Tetszett, inspirált? Oszd meg másokkal is!

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn