Meséljetek egy kicsit arról, hogyan kezdődött az Etelburg-sztori? Hogyan lett a töltőtoll a szenvedélyetek?
Megyeri Gábor: Mindig is szerettem azokat a tárgyakat, amelyek nemcsak praktikusak, hanem valami többletértéket is hordoznak. Formatervezőként végeztem, majd a Mont Blanc-nál és a Montegrappánál eltöltött évek alatt tapasztaltam meg, hogy egy töltőtoll nemcsak eszközként funkcionálhat, hanem egyfajta kifejezési formát is jelenthet. Az Etelburg alapításával ezt az értékszemléletet akartuk továbbvinni: olyan termékeket szerettünk volna alkotni, amelyek többek annál, mint aminek látszanak.
Megyeri Péter: Én inkább az üzleti világból jövök, ahol a számok és a racionális gondolkodás uralkodik, hosszú ideig dolgoztam multicégeknél, nagyvállalatoknál, de mindig is vonzott az igazi alkotás élménye. Amikor belevágtunk a vállalkozásba a családi kötelék és a közös értékrend miatt gyorsan megtaláltuk a közös nyelvet Gáborral, mindkettőnket az motivált, hogy valami maradandót hozzunk létre, persze akkor még nem sejtettük, hogy milyen kalandos utazás vár ránk.
Manapság kevesen használnak töltőtollat, nem féltetek attól, hogy a terméketek nehezen találja majd meg a célcsoportját?
Gábor: Kezdetben valóban azt hittük, hogy a töltőtolljaink inkább egy szűk, gyűjtői kör számára lesznek vonzóak. De rá kellett jönnünk, hogy az írás szerelmesei sokkal szélesebb körből érkeznek. A vevőink egészen sokfélék, ügyvédek, orvosok, művészek, akik értik és érzik az analóg értékek fontosságát még ebben a digitalizált világban is
Péter: Az a tapasztalatunk, hogy a mai modern korban a kézírás szerepe felértékelődött. Nemcsak az alkotás élményét adja vissza, hanem kézzelfoghatóan segít az agyműködés frissen tartásában is. Kutatások igazolják, hogy a rendszeres kézírás javítja a memóriát, serkenti a kognitív funkciókat, sőt! Szerepe lehet akár a demencia folyamatának lassításában is. Számunkra mindez nem csupán szép gondolatokat jelent tehát, hanem középponti érték: az Etelburg tollakkal nemcsak a kézírást szeretnénk népszerűsíteni, hanem tudatosítani ennek fontosságát .
A honlapotokat nézegetve rengeteg választási lehetőséget kínáltok annak, aki golyóstollat vagy töltőtollat szeretne vásárolni tőletek. Úgy láttam lehetőség van egészen egyedi darabok megvételére is.
Gábor: A tollaink az egyéniség és a szabadság kifejezéséről szólnak. A moduláris kialakítás lehetővé teszi, hogy mindenki saját igénye szerint alakítsa a tollát: töltőtollból rollerballá vagy éppen más íróhegyre váltva. A színválaszték szintén tudatos döntés eredménye: az írás élményét egyedi színekkel tehetjük még személyesebbé.
Péter: Ehhez fejlesztettünk egy applikációt és ezen belül egy olyan eszköz is a rendelkezésünkre áll, amellyel bármilyen színt le lehet másolni a környezetből, majd azt tintává alakíthatjuk. Ez a szabadság inspirálja a felhasználóinkat. De legyünk kicsit gyakorlatiasabbak, beszéljünk az árakról is. Az alapmodellek 149 euróba kerülnek, ez átszámítva körülbelül 70 ezer forint. A jelenlegi legdrágább termékünk az r.feather, amely 702 eurós áron érhető el – a technológia és a design találkozásának igazi példája.
Olvastam, hogy minden darab száz százalékosan itthon készül. Milyen kihívásokat hozott ez a gyártásban?
Péter: Ha valaki Magyarországon gyorsan, olcsón és jó minőségben szeretne valamit gyártatni, az szinte a lehetetlenre vállalkozik. De a viccet félre téve, tudtuk, hogy ez nem a legkönnyebb út, mégis fontos volt számunkra, hogy magyar gyökerekre építsük a márkát. Ez az elhivatottság ott van minden tollunkban, viszont mindent nem tudunk itthon gyártani, beszerezni, de az r.feather-nél ezt is a maximumra tornásztuk fel…. Büszkék vagyunk rá, hogy nem engedtük ki a kezünkből a minőségi kontrollt sem, még ha ez lassabb és nehezebb folyamat is volt.
Gábor: Magyarországon gyártani szép, de komoly kihívás. Ezekkel főként az elején kellett megküzdenünk. Ma már jobb a helyzet, de mivel a partnereink az ország különböző pontjain dolgoznak, a folyamat így is sok szervezést és folyamatos ellenőrzést igényel. Emellett a gyártási minőség fenntartása állandó odafigyelést kíván, hiszen a legapróbb hiba is rontja a termék összképét.
Szép hazai és nemzetközi sikereket tudhattok magatokénak, de hova tart az Etelburg márka?
Péter: A gyors siker sosem volt cél. Nem azért hoztuk létre ezt a start up-ot, hogy felfuttassuk, aztán eladjuk. Mi a tartós értékekben hiszünk, amit az emberek megbecsülnek és továbbadnak. Célunk, hogy a jövőben még szélesebb körben ismerjék meg a márkát, és hogy az Etelburg név egyet jelentsen a kifinomult minőséggel és a tartóssággal.
Gábor: Az Etelburg nemcsak egy vállalkozás, hanem egy hosszútávú projekt. A bevételeinket tudatosan és folyamatosan visszaforgatjuk a fejlesztésekbe, hogy a termékeink generációkon át is megállják a helyüket, hogy valamit hátrahagyjunk a gyermekeinknek is, tekinthetjük ezt egyfajta örökségnek is, ezért már a kezdetektől olyan márkát akartunk felépíteni, amely nemcsak itthon, hanem nemzetközileg is ismert és elismert lesz.
Kihagyhatatlan a kérdés, hogy a munkában előny vagy hátrány, hogy rokonok vagytok?
Gábor: Egyértelműen előny. A családi kapcsolat, az, hogy unokatestvérek vagyunk, olyan mély bizalmat teremt, amit máshol nehezen lehetne pótolni. Még a legnehezebb helyzetekben is biztosak lehetünk abban, hogy ugyanazok az alapelvek, gondolatok, ötletek vezetnek minket.
Péter: Különböző területeken vagyunk erősek, ezért remekül kiegészítjük egymást. Ez az egyik szupererőnk: tudunk egymásra támaszkodni, és közösen mindig a legjobbat hozzuk ki magunkból és a cégünkből is.
A fenti írás támogatott tartalom!
Tetszett a cikk? Akkor ez is tetszeni fog!