A groWsie egy 2022-ben indult családi vállalkozás, amelyet Szomolányi Nóra hívott életre kislánya és férje segítségével. A baba- és gyerekruhák – amelyek együtt nőnek a gyerkőcökkel – három méreten keresztül állíthatóak és igazodnak a kicsik testalkatához.
Fenntartható és letisztult
A kínálatban a nadrágok, a pulóverek és a bodyk mellett apróbb játékok és kiegészítők is megtalálhatók, amik tökéletesen passzolnak a ruhákhoz. Termékeik hosszas, gondos tervezés és tesztelés eredményei. Minden itthon, Budapesten, a praktikum és fenntarthatóság jegyében kézzel, manufakturális keretek között készül, ami nem csupán a tervezési és gyártási transzparenciát erősíti, hanem az ökológiai lábnyom csökkentése szempontjából is fontos.
A színek és fazonok letisztultak, ezáltal kisfiúk és kislányok is hordhatják őket a maximális kihasználhatóság érdekében. Az anyagválasztás is kiemelkedően fontos számukra, kizárólag minősített öko-tex pamutból dolgoznak, ami puhán öleli körbe és védi a kicsik bőrét.
Ha pedig valakinek már nincs szüksége ezekre a ruhákra, a groWsie vásárlási kedvezményért cserébe visszaveszi őket. Ezeket a darabokat szükség esetén megjavítják és eljuttatják a TündérPakk Alapítványnak, akiket a bevétel egy részével is támogatnak. A kis ruhák élete így átlátható, jelenleg nincs is hasonló koncepció a magyar piacon. A groWsie vallja, hogy a példamutatás a legkisebbeknél kezdődik!
A groWsie története
Nóra mindig érezte, hogy egyszer szeretne a saját lábára állni, ez azonban a kislánya, Janka születéséig váratott magára. Akkor azonban egy csapásra minden a helyére került. A márkát a kislány inspirálta, aki szinte percről percre nőtte ki a ruháit. Ebbe azonban nem volt hajlandó beletörődni a friss anyuka, így sok évnyi multinacionális cégeknél végzett munka után úgy döntött, elindítja a saját vállalkozását – hiszen sosem lesz megfelelőbb alkalom. Miközben nagyokat sétáltak és Janka a babakocsiban aludt, Nórának egyre több ötlete támadt. Kapóra jött, hogy korábban elvégzett egy varrótanfolyamot, így megvoltak az alapjai a ruhák tervezéséhez.
Nóra addig is tisztában volt vele, hogy milyen kevéssé van jelen a tudatosság az életünkben az öltözködés tekintetében, de kislánya ruhatárán keresztül döbbent rá, hogy ez fokozottan igaz a gyerekruhákra. Ekkor tört rá a felismerés, hogy olyan ruhadarabokat szeretne készíteni, amelyek tartósak, együtt nőnek a gyerekkel, praktikusak, minőségiek és nem utolsó sorban menők is.
Így született meg a groWsie. A név az angol to ‘grow’ (nőni) és az ‘onsie’ (egyberuha) szóból jött létre. Nóra úgy gondolta, hogy az angol márkanév a nemzetközi piacon is megállja a helyét, hiszen hosszú távú tervei között szerepel a határokon túli terjeszkedés, ami már-már kézenfekvő Nóra belga férje okán.
A vállalkozás organikusan nőtt az elmúlt két évben, egyre elterjedtebbé vált a márkanév, vele együtt az egyedi ruhák. A saját fejlesztésű webshop mellett különböző designer vásárokban és showroomokban is megtalálhatók a groWsie darabok. Nóra és férje, Robin pedig megállás nélkül dolgoznak azon, hogy a vásárlói igényekkel lépést tartva újabb és újabb ötletekkel álljanak elő. Remélik, hogy törekvéseikkel példát tudnak mutatni, és másokat is arra ösztönöznek, hogy az etikus divat mellett tegyék le a voksukat.