Tímea elsőgenerációs értelmiségiként 18 évesen jött el abból a Győr melletti kis faluból, ahol felnőtt, és ahol már nemcsak a szülei, hanem szinte mindenki büszke rá. Nem véletlenül, hiszen közgazdászdiplomája megszerzése után eszméletlen sebességgel indult felfelé a szakmai ranglétrán. Már huszonévesen felsővezető lett, majd gazdasági igazgatóként dolgozott, és immár csaknem 15 éve vezérigazgató. Nemrég megkapta a Menedzserszövetség és a Volkswagen közös Kék Innovációs Különdíj kitüntetését, és 2021-ben szerepelt a Forbes TOP 50 Legbefolyásosabb magyar nők listáján, évek óta a Marketing és Média Legbefolyásosabb emberek a médiában TOP50 listán szerepel. 2022-ben a The Stevie Awards for Woman in Business történetének első magyar arany díjas női vezetője lett.
A cégvezetés mellett már egy évtizede az UNICEF kuratóriumának elnöke, és aktívan részt vesz a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) Nőfórumának munkájában is, ahol évek óta fiatal tehetségeket, míg a Menedzserek Országos Szövetségében menedzsereket mentorál, idén pedig a Szövetség Elnökségi tagjává választották. Az Art is Business idén meghirdetett Perspektíva mentorprogramjának keretében pedig egy tehetséges művészt fog üzleti ismeretekkel támogatni. 2023-ban csatlakozott a Bridge Budapest vezetői közösségéhez is.
Első hallásra talán erős kontrasztot érzünk a pörgős cégvezetői életmód és a horgolás között. De miért is kezdtél el horgolni?
A horgolás egész egyszerűen a véletlenek összjátékának eredménye, nem pedig egy tudatosan választott elfoglaltság. Édesanyám mindig szépen horgolt, és két évvel ezelőtt felvetettem neki, hogy készítsen nekem horgolt kenyereskosarat. Megtetszett neki az ötlet, vásároltam némi újrahasznosított pamutfonalat, majd egy februári estén, amikor a szüleimet meglátogattam, anyukám megkérdezte: „Nem akarsz megtanulni horgolni?” Ott leültünk, és megtanított horgolni. Nem kellett sok idő, hogy rájöjjek, ez igazán kikapcsol, és segít levezetni a napi stresszt.
A kreativitásod olyannyira szárnyra kapott, hogy a hobbidból végül megszületett a saját márkád, a LaVidaYarn. Evidens volt, hogy saját márkát indítasz?
Egyáltalán nem volt magától értetődő, hogy a hobbimból saját vállalkozás lesz. Az anyukámtól szerzett tudásra alapozva internetes videók segítségével megtanultam különböző mintákat, táskákat horgolni. A barátnőim azonnal beleszerettek a táskáimba, és elkezdtek az alkotásra kapacitálni, ösztönöztek, hogy találjak ki egy márkanevet, aminek jelentése van, és benne vagyok én is. Így született meg a LaVidaYarn. A la vida spanyolul életet, a yarn angolul fonalat jelent, így lett a márka neve az élet fonala. A Vida pedig mindemellett az én születési családi nevem.
Egy vezérigazgatónak hogyan jut ideje arra, hogy naponta horgolással lazítson, hiszen a munkaidőd nem nyolctól négyig tart.
Rengeteg energiám van, a privát életemben is hatékonyan gazdálkodom az időmmel, szeretem a pörgést, ebben érzem jól magam. Egy jó időbeosztás alapja a tervezés, így abba minden belefér, ami fontos.
24 órában vagyok a JCDecaux vezérigazgatója, de igyekszem énidőt teremteni magamnak. Ebbe beletartozik a horgolás is.
Bár az is igaz, hogy amióta saját céget alapítottam, egyre kevesebb időm van horgolni, mert a vállalkozásom miatt sok adminisztratív, logisztikai és marketing feladatom is van. Hiszek az énidő-teremtés tudatosságában, mert a feltöltődésre szükség van.
A horgolás nem feltétlenül a mai kor emberének a hobbija.
Ez az én fejemben is megfordult. Volt, hogy miközben esténként megéltem a kreativitás örömét, az asztal túloldalán néztem a páromat, aki azóta a férjem, és azon gondolkodtam, vajon mit szól ehhez, mennyire old fashion, amit csinálok. De megnyugtató választ kaptam tőle, büszke rám, hogy alkotok.
Fotó: Ajkai Dávid