Cserhalmi: Nem lehet mindennap meghalni
Cserhalmi György Magyarország egyik legismertebb férfiszínésze, aki éppen úgy brillírozik vásznon, mint a színpadon. Szinte hihetetlen, de több, mint kétszáz film- és ugyanennyi színpadi szerep van a háta mögött. Több ízben dolgozott együtt Szabó Istvánnal és Jancsó Miklóssal, több Oscar-díjra jelölt produkcióban is szerepelt, de kortárs magyar rendezőkkel – Mundruczó Kornél, Enyedi Ildikó – is forgatott. Máig aktív, legutóbb Till Attila És mi van Tomival? című filmjében láthattuk. Az évek óta szabadúszó színészlegendát most egy rendhagyó előadásban nézhetjük meg az Örkényben: Csáki Judit színikritikussal beszélget az életéről, gondolatairól, miközben Mácsai Pál olvas fel. Színház- és Cserhalmi-rajongóknak kötelező kuriózum.
Bemutató: december 1., Örkény Színház
Kattints további információért!
Mercedes Benz
A történelmi revü néven aposztrofált darab Esterházy Péter utolsó drámája, mely családjának történetét követi végig a 17-20. század között. A színdarab kerete egy Ember tragédiája-parafrázis: itt Lucifer és Isten arra kötnek fogadást, hogy elbukik-e az Esterházy-család az idők folyamán, avagy sem. A Mercedes Benz ősbemutatója 2017-ben volt Pozsonyban, itthon most először láthatjuk Zsótér Sándor rendezésében. Kötelező darab!
Bemutató: december 6., Vígszínház
Kattints további információért!
Halál Velencében
Egy különös monodráma született Thomas Mann jól ismert kisregényéből az Orlai Produkció égisze alatt. Csuja László rendezése a 2006-ban megjelent hangoskönyvre épül. Akkor Kulka János mondta fel a kisregényt. Kulka most egy szobában ül, és karmesterként várja, hogy érte jöjjön a taxi, amely a koncertre viszi. Ám az autó nem érkezik. Az egyórás dráma több műfaj keveredése: hangjáték, performansz és monodráma. Mindez pedig nem tudja és nem is akarja elválasztani magát attól a ténytől, hogy a magyar színpadi színjátszás egyik legnagyobb férfialakja, Kulka János min ment keresztül az elmúlt években. Ugyanakkor a Halál Velencében nem az ő történetét árusítja ki, hanem érzékenyen hozza kapcsolatba egymással az irodalmat, a színházat és való életet.
Előadások: december 9., 18., Jurányi
Kattints további információért!
Oleanna
John (Szabó-Kimmel Tamás) egy professzori kinevezés előtt álló tanár, aki boldog házasságban él feleségével és szereti a munkáját. Carolnak (Hermányi Mariann) eddig mindenért meg kellett küzdenie az életben, keményen tanult azért, hogy felvegyék a nívós egyetemre. Az íróasztal két oldalán álló karakter közötti dinamika nem is lehetne egyértelműbb: a megcsontosodott egyetemi szabályrendszerre fittyet hányó tanár – aki egyetlen tollvonással átírhatja valakinek a sorsát – és a fiatal diáklány – akit társadalmi helyzete kiszolgáltatottá tett a környezetével szemben – között feszülő ellentét feloldhatatlannak tűnik. Azonban az események sodrás megváltoztatni látszik az eredeti hatalmi felállást.
Puskás Samu megrendítő és kérdések során felvető rendezésben állította a Centrál Színház színpadára David Mamet Olenna című drámáját, amely a nemek közötti, újraíródó szabályrendszer dilemmáira mutat rá. Szabó-Kimmel Tamás és Hermányi Mariann alakítása egy percre sem engedi elkalandozni a néző figyelmét a pillanatok alatt irányt váltó, sorsfordító párharcról.
Következő előadások: december 8., 13. 15., Centrál Színház
Kattints további információért!
Borítókép: Puskás Dávid / Centrál Színház
Tetszett a cikk? Ez is tetszeni fog!